واگذاری 130 دستگاه مینی بوس نو به دارندگان مینی بوس های کهنه
حجم ویدیو: 13.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صنعت اتوبوس سازی و مینی بوس سازی در کشور ما گرچه به آن نیاز جدی داریم اما هیچ وقت گسترش پیدا نکرده است و عملا تعداد کارخانه های اتوبوس سازی و مینی بوس سازی بسیار کم است. و آن دسته از کارخانه هایی که وجود دارند نیز بیشتر بجای تولید مینی بوس و اتوبوس فلقط بحث مونتاژ آن را بر عهده دارند.

این در حالی است که طبق گفته های امانی معاون وزیر راه و شهرسازی، 32 درصد از ناوگان باری معادل 114 هزار دستگاه کامیون فرسوده است، 30 درصد از اتوبوس‌ها معادل 4 هزار 200 دستگاه،  68 درصد مینی بوس‌ها و 66 درصد سواری‌های کشور فرسوده هستند که در مجموع معادل 19 هزار دستگاه فرسوده شده اند.

همچنین آلایندگی هوای پایتخت یکی از چالش ها و بحران های جدی کلانشهر بزرگ تهران نیز به شمار می رود، مشکلی که جان هزاران نفر از ساکنان این خطه را تهدید می کند و به عقیده متخصصان و صاحب نظران، این آلودگی ها مسبب بسیاری از بیماری ها در میان مدت و بلند مدت خواهند بود. در این میان،سهم خودروی مینی بوس و اتوبوس در انتشار آلایندگی ها بسیار ملموس و قابل توجه است.

سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره مینی بوس های فرسوده تهران-ورامین و لزوم نوسازی آنها گفت: طبق مصوبات وزارت کشور در دهه 80، مسئولیت خطوط حومه ای با شهر حومه است و شهر مبدا بایستی ناوگان را نوسازی و تامین کند. بنابراین بر اساس این مصوبه ما باید از شهرهای مبدا نوسازی ناوگان را پیگیری کنیم.

تشکری هاشمی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب مینی بوس های تهران و حومه ما باید بتوانیم تسهیلات لازم را فراهم کنیم. بدون شک شهرداری تهران نیز حمایت خواهد کرد تا بحث نوسازی آن در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران، در پاسخ به این  سوال که آیا اقدامی در این زمینه انجام شده است تصریح کرد: بعد از خرید 130 دستگاه مینی بوسی توسط شرکت واحد، پیشنهادی را به شهرداری تهران داشتیم مبنی بر اینکه به 105 دارنده مینی بوس فرسوده واگذار شود. حال منتظر هستیم تا تغییر و تحولات شرکت واحد انجام شود تا این موضوع را در هیئت مدیره و مجمع مطرح کنیم تا انشالله نتیجه مثبت دهد.

کدخبر: 760543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟