با رودربایستی نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم
حجم ویدیو: 7.57M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

مهدی اقراریان منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر است که ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر که بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ شمسی برگزار شد، توانست به عنوان یازدهمین منتخب پایتخت نشین ها به پارلمان شهر راه یابد. مهدی اقراریان نیز در فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان قرار گرفته بود. مهدی اقراریان از جوان ترین منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر  تهران است که در فهرست ائتلاف نیروهای اصولگرا قرار گرفته بود. این جوان متولد ۱۳۵۸ ، چهل و دو ساله بوده و دانشجوی دکترای سیاست گذاری عمومی است. در سوابق مهدی اقراریان ، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و ریاست دبیرخانه مرکزی رویداد ملی کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی دیده می شود .

 

به گزارش رکنا، مهدی اقراریان در سی و هشتمین جلسه شورا و در ادامه گزارش ناصر امانی از محله رضویه منطقه ۱۵ گفت: نکته‌ای که در خصوص منطقه پانزده باید مدنظر قرار داد مسئله حریم است.

وی ادامه داد:با توجه به این بازدید که خود بنده از منطقه پانزده داشته‌ام مسئله حریم و جدا شدن قیام‌دشت باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما با مسئله حریم مواجه هستیم و بعضی از آراء کمیسیون ماده صد بعد از این‌ که قیام‌ دشت جدا شد به حالت بلاتکلیف درآمد افزود: اتفاق ناگواری که در منطقه پانزده افتاده‌ است مجوزهایی است که کمیسیون ماده نود و نه فرمانداری‌ها صادر می‌کند و در حال تغییر بافت حریم تهران است و  ساختار معماری و شهرسازی را در این مناطق تغییر می‌دهد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: من استدعا دارم که اگر به‌دنبال حل مسائل این منطقه هستیم، یکی از معضلات حریم تهران است که باید به آن پرداخت. البته این را تذکر بدهم که موضوع حریم تنها موضوع منطقه پانزده نیست و منطقه بیست و دیگر مناطق تهران نیز درگیر این‌موضوع هستند.

اقراریان با بیان اینکه جنوب شهر تهران شاهد یک تغییر کاربری با ابزار شبه قانونی یا قانونی از جمله کمیسیون ماده نود و نه فرمانداری شده است افزود: در این شرایط ما چگونه باید صدایمان را به گوش آقایان برسانیم؟!

وی ادامه داد: بعضی از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های اصلاح‌طلب هیچ علاقه‌مندی به منعکس کردن مسائل مردم ندارند، شما ببینید روزنامه‌های اصلاح‌طلب مانند روزنامه شرق و اعتماد در خصوص مشکلات مردم در شهر تهران حرفی زده‌اند؟ آنها دغدغه مساله مردم نیستند! 

اقراریان اضافه کرد: راجع به حریم تهران ببینید چه اتفاقی افتاده؟ این استان تهران چه اندازه ظرفیت جمعیت دارد؟ ترافیکی که فیلم آن را در چند روز گذشته مردم منطقه پانزده برای من ارسال کرده‌اند، مردم گاهاً تا بیست دقیقه در کوچه‌ها در ترافیک می‌مانند و این باعث نزاع می‌شود و مشکل ایجاد می‌کند! شما هر روز شاهد اضافه شدن پلاک‌های زیادی به شهر تهران هستید! کسی به ما پاسخ دهد تهران ظرفیت چند خودرو را دارد؟ 

وی اظهار داشت: به نمایندگان مردم پاسخ دهید چرا  دو خودروساز چنین بلایی سر تهران آورده‌اند! هیچ‌کس به داد شهرداری مظلوم نمی‌رسد، مجدد تاکید می‌کنم هیچ عزم ملی وجود ندارد که به این معضلات رسیدگی شود. از طرفی هم  وضعیت بودجه ۱۴۰۱ پیشنهادی دولت در بحث مدیریت شهری خود گویای مسایل است!

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: ما از  نمایندگان مجلس می خواهیم که نسبت به مشکلات تهران به ویژه مناطق کم برخوردار حساس باشند. به مناطقی مانند منطقه 15 سر بزنند ببنیم آیا خود و خانواده‌هایتان یک‌روز حاضر به زندگی در این مناطق هستید؟ ما با رودربایستی نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم،صدای ما برای زدن حرف مردم بلند است حتی اگر گوش‌هایی نخواهد آن را بشنود.

کدخبر: 760520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟