پیشنهاد نامگذاری مکان فرهنگی به نام جانباختگان "هواپیمای اوکراینی" در تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بامداد 18 دی 1398 واقعه تلخ هواپیمای اوکراینی با مرگ 176 مسافر رخ داد. اکثریت مسافران این هواپیمای جوانان و نخبگان ایرانی ساکن در کشورهای دیگر بودند. جوانانی که بیشتر آنها برای تعطیلات اول سال میلادی به نزد خانواده های خود در ایران آمده بودند.

هواپیمای اوکراینی

حال بعد از دوسال؛ خبرنگار اجتماعی رکنا از اعضای شورای شهر تهران پیشین و فعلی به عنوان اعضای شورای شهر پایتخت سوال کرد که چرا معابر ،خیابان و کوچه های محل زندگی این عزیزان از دست رفته که از جوانان و نخبگان ایرانی بودند را به نام آنان ثبت نکردند .

ناصر امانی و محمد جواد حق شناس دو عضو فعلی و پیشین شورای شهر به این سوال اینگونه به خبرنگار اجتماعی رکنا پاسخ دادند:

کاشت درخت به یاد جانباختگان هواپیمای اوکراینی

محمد جواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار رکنا درباره در پاسخ به این سوال گفت: آن زمان ، محسن هاشمی و برخی از همکاران در شورای اسلامی شهر تهران به یاد این عزیزان در منطقه 5 و بهشت زهرا تعدادی درخت کاشتند. همچنین به نام یکی از جانباختگان نیز خیابانی نامگذاری شد که به دلیل اصرار پدر آن فرد نام خانوادگی از آن برداشته شد.

حق شناس در ادامه تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران برای بنای یادبود نیز مصوبه ای داشت اما شهرداری اهمال و  اقدامی در خور انجام نداد.

پیشنهاد نامگذاری مکان فرهنگی به نام جانباختگان "هواپیمای اوکراینی"

در ادامه ناصر امانی عضو فعلی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره مسئله نامگذاری مکانی فرهنگی یا معبری به نام جانباختگان هواپیمای اوکراینی گفت: نامگذاری ها به این شکل است که از سطح پایین یعنی محلات، معتمدان، شورایاران به مناطق شهرداری پیشنهاد می دهند و از منطقه به مرکز و از مرکز شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران فرستاده می شود. فلذا اگر بنا به تغییر نام باشد باید از یک جایی پیشنهاد صورت بگیرد تا در کمیته مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که این موضوع ملی است،آیا می توان بدون پیشنهاد از سطوح پایین، نام گذاری خیابان یا معبری را انجام داد تشریح کرد:حتی یکی از اعضای شورای شهر هم می توان پیشنهاد دهنده این نامگذاری باشد تا شورا تصمیم گیری لازم را برای نامگذاری محل یا مکان فرهنگی به نام هواپیما ا.کراینی انجام دهد. به شخصه پیشنهاد نامگذاری محلی فرهنگی به نام این عزیزان را حتما هفته آینده  به مسئول نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران خواهم داد تا در دستور جلسه قرار بگیرد.

کدخبر: 757084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟