صدور هشدار نارنجی هواشناسی/ افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در گلستان

نوربخش داداشی با اشاره به اینکه رصد و پایش اطلاعات هواشناسی باید همواره مورد استفاده و توجه مدیران قرار بگیرد، از افزایش دمای استان گلستان تا ۱۰ درجه سانتیگراد و صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان خبر داد اظهار کرد: جریانات جنوبی آب و هوایی در استان از ساعات انتهایی یکشنبه وارد استان شده و تا صبح سه شنبه تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این جریانات موجب افزایش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما خواهد شد، افزود: در کنار افزایش دما شاهد وزش شدید بادهای گرم بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در استان به همراه گردو خاک در نواحی شمالی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تاکید بر اینکه این شرایط می تواند مستعد ایجاد آتش سوزی مجدد در جنگل ها شود، خاطرنشان کرد: این وزش های شدید علاوه بر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع می تواند موجب آسیب به ابنیه با استحکام پایین در سطح استان خواهد شد که باید برای مقابله با آن آمادگی کامل دستگاههای اجرایی را داشته باشیم.

داداشی از اطلاع رسانی مراتب به مدیریت بحران استان، هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، شهرداریها و دیگر دستگاههای خدمت رسان و عموم مردم خبر داد و گفت: کلیه کارشناسان کشیک مدیریت بحران ستاد پیش بینی و شهرستانها از آمادگی لازم برای امر اطلاع رسانی لحظه ای برخوردار هستند.

کدخبر: 753492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟