۲۵۵۰ پرستار در آستانه خروج از کشور

بی مهری و عدم توجه مسئولان مربوطه و عملی نشدن بسیاری از وعده‌های داده شده به پرستاران، باعث شده تا با مهاجرت پرستاران رو به رو شویم. کشور‌های اروپایی، آمریکای شمالی و استرالیا بیشتر با مهاجرت پرستاران رو به رو بوده است. در زیر آماری از مهاجرت پرستاران خواهیم خواهند.

به گزارش رکنا، سید محمد پاکمهر اظهار داشت: متاسفانه به خاطر مشکلات متعدد و ناعدالتی هایی که در حوزه درمانی کشور وجود دارد حدود دو هزار و ۵۵۰ پرستار و کادر درمانی همانند اتاق عمل، هوشبر و... قصد دارند از کشور خارج شوند.

وی افزود: این آمار براساس بررسی های انجام شده احصا و مشخص شد این تعداد از کادر درمانی در کشور درخواست مجوزهای فنی لازم برای فعالیت در رشته خود در خارج از کشور را داده اند و بدین وسیله درحال فراهم کردن مقدمات لازم هستند.

وی با بیان اینکه نیمی از این تعداد مربوط به درخواست های سال گذشته است، گفت: مشکل کشور ما در حوزه درمان این است که برای حفظ و نگهداری آن ها به درستی اقدام نکرده ایم.

پاکمهر با اشاره به اینکه باید درکنار آموزش و تربیت کادر درمان به فکر ماندگاری آن ها نیز باشیم، ادامه داد: سالانه ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان برای هر یک از دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی هزینه می شود اما شاهد این هستیم که متاسفانه برخی از آن ها در گردونه درمان کشور حاضر نمی شوند.

وی تاکید کرد: اگر حقوق دریافتی این افراد در مراکز درمانی کشور را با سایر کشورها حتی در حاشیه خلیج فارس مقایسه کنیم متوجه می شویم که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد که همین موضوع، یکی از دلایل عدم ماندگاری آن ها به شمار می رود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با افزایش سه الی پنج هزار نفری سهمیه رشته های پزشکی مخالف نیستیم اما در کنار آن باید به فکر ظرفیت آموزشی کشور و توجه به آن ها نیز باشیم.

کدخبر: 752648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟