حذف تفریحگاه مردم خوانسار برای ساخت ساختمان ارشاد + فیلم
حجم ویدیو: 8.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا: مرداد ماه سال 99 در جلسه ای با حضور فرماندار خوانسار، نماینده اورژانس هوایی استان اصفهان پس از پیگیری‌های مکرر در ایجاد یک پدبالگرد در شهر خوانسار محل ایجاد آن جانمایی شد.

زمین ایجاد پدبالگرد از سوی اداره راه و شهرسازی واگذار شد. شهردار هزینه ساخت پد فرود بالگرد را متقبل شدند و نقشه ساخت نیز به نماینده شهردار ارائه شد.

با توجه به اینکه خوانسار مرکزیت هندسی شهرستان‌های مجاور خود را دارد بهترین مکان به منظور گسترش خدمات اورژانس هوایی است. البته از زمان احداث این پد استفاده چندانی برای اقدامات کمک رسانی انجام نشده است اما  به دلیل موقعیت جغرافیایی آن توانسته مکانی برای اشتغال زایی و تفریح مردم شود و اهالی خوانسار و شهرستان های اطراف آن برای پاراگلایدر سواری به آنجا مراجعه کنند.

حال مدتی است که ارشاد خوانسار مدعی گرفتن آن پد فرود بالگرد شده است تا آنجا را تبدیل به یک فرهنگسرا کند. این درحالی است که شایعاتی مبنی بر تغییر کاربری آن به دلیل استفاده زنان از پاراگلایدر مطرح شده است که به همین دلیل سراغ مسئولین استان اصفهان رفتیم تا از جزئیات آن با خبر شویم.

عبدالله صانعی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خوانسار در گفت ‌وگو با خبرنگار رکنا، درباره تغییر کاربری پد فرود بالگرد خوانسار به دلیل استفاده زنان از پاراگلایدر آن منطقه اظهار کرد: این پد بحث مالکیتی دارد و چند سال قبل مالکیت آن را به فرهنگ و ارشاد اسلامی دادند و اسناد قانونی آن طی شده است از طرفی از نظر موقعیتی نیز برای پد این محل مدنظر قرار گرفت که در حال حاضر دعوا در رابطه با مالکیت این منطقه است.

او ادامه داد: باید مذاکرات صورت بگیرد تا تکلیف این محل مشخص شود تا ورزش های هوایی نیز بتوانند از این منطقه استفاده کنند. مسئولین استانی وقتی دیدند خوانسار محل فرود هوایی ندارد این کار را کردند. حالا باید توافقات صورت بگیرد تا مشکلات این محله مرتفع شود.

صانعی درباره استفاده ورزش های هوایی از پد فرود بالگرد برای پاراگلایدر اظهار کرد: افرادی برای پاراگلایدر فعال شدند اما تاییدیه ورزش های استان را نداشتند که همین مسئله باعث شد تا مکاتباتی صورت بگیرد و مسئله بار امنیتی پیدا کند که درنهایت نیز ورود امنیتی شد تا برای هر پرواز مجوز بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خوانسار ادامه داد: هنوز مجوزی به این افراد برای پاراگلایدر داده نشده است و مکاتبات هنوز در حال انجام بوده و باید پروسه اداری کامل شود.

صانعی در پاسخ به این سوال که چرا یک مسئله ای که به راحتی حل می شد تبدیل به یک مسئله امنیتی شد تصریح کرد:  چرا فکر می کنید که ما آن را امنیتی کردیم. در اصل ما در حال مکاتبه با آن عزیزان هستیم و حتی جاده سازی صورت گرفته است. ما به این ورزش اهمیت می دهیم و تاثیر آن را در توسعه می دانیم و امیدواریم هرچه زودتر مشکل این منطقه حل شود.

کدخبر: 750542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟