خبری از محدودیت های هوشمند کرونایی نیست / حرف های مسئولان وزارت بهداشت روی هواست + فیلم
حجم ویدیو: 42.75M | مدت زمان ویدیو: 00:05:49

محدودیت های هوشمند کرونایی / از امروز قرار بود محدودیت های هوشمند کرونایی در سراسر کشور اجرایی شود. کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت دیروز و امروز خبر داد که از 15 آذر طرح محدودیت های هوشمند کرونایی اجرایی خواهد شد. محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز از این خبر داده است که محدودیت های هوشمند کرونایی از امروز اجرایی خواهد شد. اما بررسی های میدانی ما از ترمینال غرب، مترو، ایستگاه BRT و سینما آزادی تهران نشان می دهد که هیچ کس حواسش به محدودیت های هوشمند کرونایی نیست و ظاهرا بخشنامه های مربوط به این طرح هنوز به هیچ کدام از دستگاه های مسئول ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته بود که کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت از این خبر داد که قرار است از امروز یعنی دوشنبه 15 آذر طرح محدودیت های هوشمند کرونایی در سطح کشور اجرایی شود و بر این اساس، ورود به مراکز تجمعی از جمله سینماها و باشگاه ها نیازمند ارائه کارت واکسن کرونا خواهد بود. او همچنین تاکید کرد که از امروز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما نیازمند ارائه کارت واکسن کرونا خواهد بود.

حیدری امروز هم در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت که از امروز (یعنی دوشنبه 15 آذر) شرط ورود به اماکن تجمعی با این الزام همراه است که افراد واکسینه شده باشند. در این میان امروز محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر این که از امروز طرح محدودیت های هوشمند کرونایی اجرایی می شود، اظهار داشت که در فاز اول اجرایی این طرح، فروش بلیط خطوط ریلی، هوایی و برون شهری برای واکسن نزده ها ممنوع خواهد شد.

در همین راستا ما امروز به ترمینال اتوبوسرانی غرب تهران مراجعه کردیم تا ببینیم که آیا طرح محدودیت های هوشمند کرونایی در این ترمینال اجرایی می شود یا خیر. همان طور که پیش بینی می شد ما به راحتی توانستیم بدون ارائه کارت واکسن کرونا یک بلیت اتوبوس به مقصد رشت از یکی از شرکت های مسافربری این ترمینال تهیه کنیم و متصدیان بلیت فروشی تاکید کردند که هنوز بخشنامه ای برای دریافت کارت واکسن کرونا از مسافران به آنها ارائه نشده است.

در این میان با وجود این که مترو و اتوبوس جزو شلوغ ترین وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شود، اما هنوز هم قرار نیست محدودیت های هوشمند کرونایی در این اماکن اجرایی شود و مشخص نیست مگر مترو و اتوبوس جزو اماکن تجمعی شلوغ محسوب نمی شوند یا خیر تا قرار باشد که ورود به این مراکز الزاما با ارائه کارت واکسن کرونا همراه باشد؟

در چنین شرایطی اما در حالی که معاون بهداشت وزیر بهداشت صراحتا تاکید کرده است که سینماها هم جزو مراکز تجمعی خواهند بود که حضور در آنها الزاما به ارائه کارت واکسن کرونا احتیاج دارد، ولی وقتی ما به سینما آزادی تهران مراجعه کردیم، متصدی بلیت فروشی تاکید کرد که می توان بدون ارائه کارت واکسن کرونا بلیت تهیه کرد و هنوز هیچ دستورالعملی در این زمینه به سینماها ابلاغ نشده است.

در پایان سوال مهم این است که وقتی هنوز هیچ بخشنامه و دستورالعملی درباره لزوم ارائه کارت واکسن کرونا به مراکز تجمعی از جمله سینماها یا حمل و نقل عمومی بین شهری از جمله پایانه های اتوبوسرانی ارائه نشده است، چرا مسئولان وزارت بهداشت وعده می دهند که از امروز طرح محدودیت های هوشمند کرونایی اجرایی خواهد شد؟

کدخبر: 748205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟