44درصد زوج های یک نمونه آماری در ایران دچار "طلاق خواب " بودند/ ایران 21 میلیون زوج دارد

طلاق خواب / به گزارش رکنا ، طلاق خواب را شاید باید اولین گام طلاق و جدایی زوجین دانست . زوج ها برای طلاق خواب بهانه های مختلفی می گویند.

 میگوید :"او خروپف می کند تا زمانی که دیوارها به صدا در می آیند." دیگری می گوید:" او لگد می زند" آن یکی می گوید:" من سرمایی هستم و او گرمایی و کنار هم خوابیدن سخت است"...

فهرست دلایلی که ممکن است شریک رختخوابتان شما را در شب بیدار نگه دارد، می تواند طولانی باشد ولی مهمتر از همه آن دلایل این است که از جدایی بپرهیزید.

هفت تا هشت ساعت باید خواب شبانه داشت و در صورت دوری از این میزان خواب خطر ابتلا به دیابت، سکته مغزی، بیماری های قلبی عروقی و زوال عقل... افزایش می یابد.

بعضی از پزشکان معتقد هستند که جدا از هم خوابیدن به زوج‌ها کمک می‌کند تا شادتر باشند! کمتر خشمگین باشند و بیشتر بتوانند از زمان کنار هم در رختخواب لذت ببرند اما اکثریت پزشکان این دوری و طلاق خواب را خطرناک می دانند و معتقدند که این طلاق را باید خیلی زود مورد درمان و آشتی قرار داد.

چند درصد از زوجین جدا از هم می خوابند؟

فاطمه آذرتاش، مدیر تیم تخصصی سلامت جنسی انجمن ازدواج، در رابطه با سرد شدن روابط زناشویی و دور خوابیدن زن و شوهر از یکدیگر و علل آن به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: طبق نظر سنجی در یک جامعه آماری 262 هزار نفری، 44 درصد از زوجین گفته اند که جدا از همسرانشان می خوابند، این نشان می دهد زوجین مهارت های لازم را بلد نبوده که همین رفته رفته باعث می شود رابطه آنها تحت الشعاع قرار بگیرد.

هم خوابگی زوجین صرفا مختص تولید مثل نیست!

وی با بیان اینکه قدیم تر پدر و مادر ها بعد از بزرگ شدن فرزندانشان جدا از هم می خوابیدند گفت: گاهی پدر و مادر ها بعد از بزرگ شدن فرزندانشان، از هم دور می خوابند، آنها فکر می کنند زن و شوهر فقط برای تولید مثل باید کنار هم باشند و روابط عاطفی را نادیده می گیرند.

چرا زن و شوهر ها از هم جدا می خوابند؟

این مشاور خانواده افزود: عوامل مختلفی در جدایی زوجین و دور خوابیدن ها موثر است. مثل آمدن بچه؛ بعد از بچه دار شدن به دلیل اینکه مرد می خواهد صبح سرکار رود، رخت خواب را جدا می کنند که بتواند راحت تر باشد، در صورتی که باید رخت خواب کودک 6 ماهگی از والدینش جدا شود. همین موضوع به مرور عادت می شود و زن و شوهر سالیان سال از هم دور می مانند.

وی افزود: مورد دیگر اختلالات خواب، مثل؛ عادت خروپف کردن، گاهی به دلیل خروپف کردن یکی از زوجین به جای اینکه مشکل را درمان کنند، رخت خوابشان را جدا می کنند. مورد بعدی، عدم صمیمیت بین زوجین که سعی می کنند از هم دور بمانند. زمانی که برخی زوجین با هم مشکل دارند به جای اینکه مشکلشان را حل کنند، رخت خوابشان را جدا می کنند. این موضوع هم به دلیل عدم اعتماد به نفس زوجین است که یا مبدل به سکوت و یا قهر و در نتیجه دور خوابیدن از هم می شود. 

دکترآذرتاش عنوان کرد: مسئله بعدی خیانت است. زمانی که پای فرد سومی در میان است، فردی که تصمیم به خیانت دارد، برای اینکه بتواند راحت تر با نفر سوم در ارتباط باشد و تلفن بزند و پیام بزند، رخت خواب خود را جدا می کند.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

مدیر تیم تخصصی سلامت جنسی انجمن ازدواج با اشاره به سایر عواملی که باعث می شود زن و شوهر دور از یکدیگر خوابیده و در یک بستر شب را به صبح نرسانند، خاطر نشان کرد: برخی به دلیل مشکلات و اختلالات جنسی، مثل؛ زود انزالی آقا، یا مشکلات واژن خانم، سعی می کنند رخت خواب خود را جدا کنند. آنها به دللی خجالتی که از یکدیگر م یکشند و برا یفرار از موضوع و مشکل خود، از همسرشان دوری کرده و شب را تنها صبح م یکنند. برای هر یک از این عوامل باید به پزشک مراجه کرد تا پزشک معالج بتواند مشکلات را بررس و درصدد درمان و پیشگیری از آن برآید.

کدخبر: 747517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی
آیا این خبر مفید بود؟