وزیر بهداشت: واکسن های ایرانی برای دوز سوم واکسن کرونا استفاده می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش رهاورد خدمت (صد روز توفیق خدمت صد میلیون دز تزریق سلامت) با اشاره به عبور آمار تزریق واکسن کرونا از مرز ۱۰۵ میلیون دز گفت: ما زمانی فکر می کردیم که واکسن به صورت باران به ایران بیاید، اما بعدا مشاهده کردیم که واکسن کرونا به شکل سیل آسا به ایران رسید.

وی افزود: شعار دولت، ایران قوی است. چون اکنون مشاهده می کنیم که ایران یک  نام درخشان در جهان است. ایران یعنی امام، مقام معظم رهبری، شهدای درخشان ما و مردم مقاوم و ولایت پذیر کشور.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما با استفاده از الگوهای تاریخی خودمان توانستیم با مدد الهی کشورمان را از فاجعه کرونا نجات دهیم، چراکه آمار ابتلا به کرونا در کشورمان به بیش از ۵۰ هزار نفر در روز رسیده بود و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دادند.

عین الهی تاکید کرد: تلاش برای واکسیناسیون گسترده علیه کرونا فقط مربوط به وزارت بهداشت نبود و ما اگر می خواستیم این کار را صرفا با امکانات خودمان انجام دهیم، بدون شک بیش از یک سال طول می کشید که به این آمار بالای واکسیناسیون در کشور برسیم. اما وقتی مردم به صحنه آمدند، ما به سرعت توانستیم که به آمار بسیار بالای واکسن کرونا در کشورمان است یابیم.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در ایران گفت: اکنون حدود ۸۵ درصد مردم یک دز واکسن کرونا تزریق کرده اند و حدود ۷۰ درصد مردم نیز هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده اند و به حدود یک میلیون نفر سه دز واکسن تزریق شده است.

کدخبر: 745070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟