کارگران متحصن ایران خودرو تبریز گرسنه هستند + فیلم
حجم ویدیو: 555.28K | مدت زمان ویدیو: 00:00:10

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کارگران ایران خودرو تبریز به دلیل نابرابری در حقوقشان از دیروز چهارشنبه دست به تحصن زده و تاکنون در حیاط کارخانه ایران خودرو تبریز ادامه دارد.

کارگران شب گذشته را در کارخانه مانده اند و اعلام کرده اند تا وصول مطالبات کارخانه را ترک نخواهند کرد. همسازی حقوق با تهران یکی از شعارهای کلیدی کارگران در این تحصن است.

 یکی از کارگران ایران خودرو تبریز در گفت‌وگو با رکنا می گوید: دوماه قبل در یک گروه کارکنان ایران خودرو در فضای مجازی بودیم که متوجه شدیم که در تهران، مشهد، کرمانشاه کارکنان ایران خودرو حواله خودرو گرفته اند در صورتی که به ما هیچ حواله خودرویی ای اختصاص داده نشد. همچنین پاداش هایی که به کارگران پرداخت می شود نیز با یکدیگر فرق دارند برای مثال کارگر ایران خودرو در تهران یک میلیون و پانصد پاداش می گیرد در صورتی که این مبلغ برای ما 100 تا 50 هزار تومان بود.

او ادامه می دهد: وقتی ما اعتراض کردیم چند نفر از کارگران را اخراج کردند تا حساب کار دست بقیه بیاید البته با ریش سفیدی در نهایت آن به کار برگشتند.

این کارگر ایران خودرو با بیان اینکه 20 روز قبل مسئولین استانی به کارخانه آمدند و صورتجلسه ای امضا کردند اما هیچ کدام آنها اجرایی نشد و فقط 200 الی 300 هزار تومان به حقوق ما اضافه شد تاکید کرد: خواسته های ما 200 الی 300 هزار تومان نبود. اکثر بچه های کارخانه جلوی زن و فرزندانشان شرمنده هستند. امروز کارگران در اجاره خانه ها به یکدیگر کمک می کنند چون  شرایط اقتصادی اصلا مطلوب نیست.

او با بیان اینکه اگر مفاد قرار داد ما با مسئولین استانی اجرایی شود دیگر دلیلی برای تحصن نداریم اظهار کرد: امروز صبح به بچه های ایران خودرو تبریز صبحانه ندادند و اجازه ورود خوراکی را نیز به ما ندادند. ما حقوق خود را می گیریم اما این حقوق متناسب با دریافتی حقوق در استان های دیگر نیست.

این کارگر در ادامه تاکید کرد: کارگران متحص گرسنه هستند زیرا از دیشب  تحصن کرده اند، صبحانه ای که هرروز به آنها می دادند را نداده اند و اجازه ورود غذا را نیز ندادند و تشنه و گرسنه مانده اند.

کدخبر: 744228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟