استخدام معلمان حق التدریس سیستان و بلوچستان در آذر ماه تکمیل می شود/ پرداخت کامل معوقات

معلمان حق التدریس به گروهی از معلمان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی کشور گفته می‌شود که آموزش و پرورش بدون تعهد استخدامی مشخص از معلمان حق التدریس برای رفع نیاز به معلمان حق التدریس به ویژه در مناطق محروم استفاده می‌کند؛ معلمان حق التدریس در مقایسه با معلم‌های رسمی با دریافتی و مزایایی به مراتب پایین تری مشغول به تحصیل هستند. حقوق پرداختی معلمان حق التدریس با تأخیر چند ماه پرداخت می‌شود.

داوود گلی، روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در خصوص گلایه معلمان حق التدریس استان سیستان و بلوچستان در خصوص روال استخدامی شان به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: سال قبل به صورت نیروهای حق التدریس و نهضتی استان به صورت حق التدریس حقوق دریافت کردند. در مرحله تابستان نیز هر کدام از واحد های دانشگاهی نسبت به رشته شان دوره آموزشی گذرانده و پس از قبولی در آن دوره به آموزش و پرورش برای تبدیل وضع، "یعنی از وضعیت حق التدریسی به پیمانی" معرفی شدند.

وی با بیان اینکه بحث بررسی صلاحیت عمومی معلمان حق التدریس برای استخدام شامل؛ معاینات پزشکی، مثل تعهدی که در دفتر اسناد رسمی می دهند و صلاحیت های عمومی و فردی افراد که تحت عنوان تایید گزینش صادر میشه، طولانی است افزود: پروسه تبدیل وضع زمانبر است. چون باید از هر حیثی به ویژه در بخش تاییدیه گزینش، تطبیق داده بشود. امسال در استان سیستان و بلوچستان با توجه به افزایش سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریسی، آمار قابل توجهی به ثبت رسیده و ردیف های استخدامی قابل توجهی با توجه به پیگیری هایی که انجام شده صورت گرفته است.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ اتفاق خاصی در روال استخدامی معلمان حق التدریس نیفتاده و فقط به دلیل افزایش نفرات به زمان بیشتری نیاز  است، افزود: همین افزایش آمار باعث شد حجم کار بالاتر رود. یعنی اگر سال های گذشته فقط برای آزمون استخدام ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان، 5 هزار نیرو داشتیم، امسال قریب به 10 هزار نیرو داریم که به دنبال آن 10 هزار ردیف استخدامی و 10 هزار پرونده های گزینش و بررسی صلاحیت های حقوقی باید انجام شود که قطعا این زمانبر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این تغییرات و طولانی شدن روال نه تنها در استان سیستان و بلوچستان بلکه در سایر استان های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته، که مشابه ما کمبود نیروی انسانی داشتند وجود داشته گفت: بر اساس آخرین اطلاع، تاییدیه گزینش همه معلمان حق التدریس صادر و به امور اداری ارسال شده و در آذرماه امسال احکام استخدامی شان صادر و حقوقشان به صورت معوقات از اول مهر ماه پرداخت می شود.

کدخبر: 744199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی
آیا این خبر مفید بود؟