افراسیابی: رویکرد وزارت ارشاد در دولت سیزدهم حمایت جدی از صنعت بازی های رایانه ای است

بازی های رایانه ای مورد توجه جوانان ایران قرار گرفته است. بازی های رایانه ای با توجه به وضعیت اینترنت ایران ، مخاطبان خود را با مشکلاتی مواجه کرده است که از نگاه مسئولان دور نمانده و معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده است که صنعت بازی های رایانه ای از رویکردهای هدف وزارت ارشاد در مسیر توجه و ترقی است.

"یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بر اساس سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات، تقویت پلتفرم های توزیع و همچنین حمایت از بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی از طریق مزیت بخشی کیفی و اقتصادی است."

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: سال گذشته سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات به وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد که بر اساس این سند لازم است سرمایه گذاری لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی نهادهای دیگر برای تقویت پلتفرم‌های توزیع صورت پذیرد.

محمد صادق افراسیابی افزود: بر اساس سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری برای پشتیبانی کلان محتوایی از صنعت بازی‌های رایانه‌ای از طریق اختصاص بودجه به خلق کاراکتر و تلاش برای همگرایی ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل سینما، کتب داستانی کودک و نوجوان و ... برای کاراکتر سازی و ترویج آن در سطح جامعه از جمله دیگر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این صنعت خواهد بود.   

وی اظهار امیدواری کرد با اجرایی سازی سند سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای مصوب شورای عالی فضای مجازی و سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم شاهد جهش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور باشیم.

افراسیابی افزود: ایده آل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که نه تنها شاهد پدیده مهاجرت بازی سازان به خارج از کشور نباشیم بلکه تدابیری اتخاذ شود که ایران کانون همکاری‌های منطقه‌ای در عرصه بازی‌سازی باشد.

 

کدخبر: 738498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟