امانی: دستگاه‌های نظارتی باید در خصوص انتصاب داماد زاکانی در شهرداری اظهار نظر کنند
حجم ویدیو: 9.20M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15

به گزارش خبرنگار رکنا، علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران چندی پیش اعلام کرده بود که دوران انتصابات فامیلی به پایان رسیده است، اما شب گذشته با انتصاب حسن حیدری ( داماد آقای زاکانی) به سمت دستیار ویژه شهردار تهران انتقادات زیادی به زاکانی مطرح شد.

این انتصاب طبق ماده 10 مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران به کارگیری بستگان در شهرداری در دوره فعالیت مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران ممنوع است.

حال علیرضا زاکانی شهردار تهران به انتصاب داماد خود به سمت مشاور ویژه در حوزه هوشمندسازی واکنش داد.

زاکانی شهردار تهران در صفحه توییتر خود نوشت: جهت پاسخگویی خدمت عزیزان، آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت وصرفا از تجربه و دانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده و این حکم صرفا برای اشراف ونظارت دقیق بنده از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده‌است.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این انتصاب اعلام کرد: امروز علیرضا زاکانی شهردار تهران توضیح دادکه حیدری رابطه استخدامی با شهرداری ندارد و از آنجایی که بحث فناوری مسئله مهمی است و ایشان می خواستند فرد نزدیکی کنارشان باشد به همین دلیل حسن حیدری را انتخاب کرده است و هیچ رابطه استخدامی وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که ایا این انتصاب مغایرتی با مصوبه فوق ندارد تاکید کرد:  مسئول شورا و دستگاه های نظارتی باید در خصوص این موضوع اعلام نظر کنند.

کدخبر: 733490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟