اسپری بینی واکسن کرونا در روسیه تست می‌شود

به گزارش رکنا ،  واکسیناسیون یکی از روش‌های مؤثر برای پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن است؛ بنابراین از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا در تلاش هستند واکسنی مؤثر در برابر بیماری ذکر شده تولید و عرضه کنند.

کشور روسیه سال گذشته موفق شد واکسن اسپوتنیک را تولید کند و در اختیار افراد قرار دهد، در حال حاضر نیز در تلاش است اسپری بینی این واکسن را مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، اسپری بینی واکسن اسپوتنیک وی در دو دُز دریافت می‌شود، اما هنوز زمان بین دو دُز مشخص نشده است.

مقامات بهداشتی کشور روسیه اعلام کرده‌اند که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و پدیدار شدن گونه‌های جدید این ویروس، لازم است مراحل تولید واکسن کرونا یا اسپری بینی مربوط به آن تسریع یابد تا جان افراد بیشتری نجات پیدا کند. در ماه ژوئن اعلام شده بود که اسپری بینی واکسن اسپوتنیک برای کودکان بین هشت تا ۱۲ سال مناسب است و تصمیم بر این بوده است که در ماه سپتامبر عرضه شود، زیرا آزمایشات مربوط به تأثیر اسپری بینی این واکسن بر گروه سنی ذکر شده انجام شده است.

منبع :ایمنا

کدخبر: 729649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟