جوی های تهران آلوده است / کم توجهی شهرداری به لایروبی و پاکسازی جوی ها  + فیلم
حجم ویدیو: 18.43M | مدت زمان ویدیو: 00:02:48

جوی های آب جنوب شهر تهران وضعیت خوبی ندارند و گرچه طی شبانه روز جوی های آب که بیشتر در دید مردم هستند توسط نیروهای شهرداری تمیز می‌شوند اما وقتی درسطح شهر قدم میزنی نقاطی را مشاهده می کنیم که بوهای بدی در آن جا می آید و تعدادشان اندک هم نیست و زمانی که دنبال منشا این بوها بگردیم در نهایت به جوی های آب می‌رسیم.

البته وضعیت جوی های آب فقط در جنوب شهر بد نیست و ما در مناطق شمال شهر نیز صحنه های بدی را مشاهده می کنیم. علاوه بر بوی بد از نظر بهداشتی نیز وضعیت جوی های آب شهر قابل قبول نیست و اگر هرچه زودتر رسیدگی نشوند موجب بیماری زایی خواهند شد.

محمد جواد حق شناس عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌گو با خبرگزاری رکنا، درباره این مسئله که جوی های سطح شهر در جنوب تهران به شدت آلوده بوده و باید فکری برای آنها کرد توضیح داد: یکی از کارکرد های مدیریت شهری توجه به لایروبی انهار و مسیر های فاضلاب شهری است که باید هر روز پاکسازی آنها صورت بگیرد تا تا شاهد افزایش استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی باشیم.

او ادامه داد: ما در کنار پاکسازی روزانه باید در عین حال لایروبی جوب ها و رودهای تهران را جدی بگیریم تا به وسیله آن بتوانیم در زمان بارندگی فصل پاییز و زمستان، آبی که از شمال تهران سرریز می‌شود را کنترل کنیم. فلذا مدیریت شهری جدید باید این مسئله را در اولویت خود قرار دهد.

محمد جواد حق شنا در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید در زمینه ساماندهی جمع آوری پسماندها دست به اقدامات عملی بزند و اولین کاری که باید انجام شود این است که فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا صورت بگیرد تا ما دیگر شاهد سرک کشیدن کودکان، نوجوانان و اقشار آسیب پذیر در جوب ها و سطل های زباله نباشیم.

کدخبر: 726555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟