صادقی: تهران بی هویت شده است/ نیاز مبلمان شهری پایتخت به نسخه منطقه ای  + فیلم
حجم ویدیو: 18.32M | مدت زمان ویدیو: 00:02:29

حقیقت این است شهر یک اثر هنری بزرگ است و مبلمان شهری مکملی میان ساختمان‌ها وبناها است تا زندگی شهری را سامان ببخشد اما یکی از دلایل بهم ریختگی، عدم شادابی شهر تهران بدون شک مربوط به نبود مبلمان شهری است. مبلمان شهری به عنوان یکی از مهمترین عناصر محیط شهری، سهم بسزایی در مطلوبیت فضا از نظرشهروندان دارد اما امروز تنها چیزی که در شهر وجود ندارد مبلمان شهری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که مبلمان شهری تهران با شعار تهران الگوی جهان اسلام همخوانی ندارد حال قرار است که ساخت و سازها نیز گسترش پیدا کنند که این شهر را نامنظم تر می‌کند پاسخ داد: نکته مهمی را مطرح کردید و تهران ما هویت خاصی ندارد. هویت ایرانی، اسلامی، و حتی غربی در تهران وجود ندارد و این بهم ریختگی نه تنها در بخش مبلمان شهری بلکه در زمینه عمران و ساختمان سازی نیز قابل مشاهده است که باید یک الگوی اسلامی_ایرانی برای آن طراحی کنیم.

او ادامه داد: این الگوی ایرانی_اسلامی باید جایگزین سیر تحول تهران در حداقل 50 سال گذشته کنیم. این موضوع برای یک دوره نخواهد بود و باید روند آن برای انجام شدن طی دهه های آینده اجرایی شود.

صادقی با بیان اینکه در چند دهه گذشته روندها باعث شده تا تهران تبدیل به یک شهر بی هویت شود خاطرنشان کرد: قطعا باید کمیته ای در این زمینه تشکیل شود. البته در دوره پنجم نیز کارهای انجام شده که باید آن را تقویت کنیم. ما نمی توانیم برای همه نقاط تهران یک نسخه تجویز کنیم و قطعا باید برای هر جایی با توجه به بافت منطقه، مبلمان شهری را  طراحی کنیم.

عضور شورای اسلامی تهران در پایان تاکید کرد: توجه به هویت ایرانی و اسلامی هم اکنون در منطقه نفرآباد شهرری مدنظر قرار گرفته است و امیدواریم برای سایر مناطق نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

کدخبر: 724707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟