آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران
حجم ویدیو: 3.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی (ع)، پیاده روی جاماندگان اربعین از صبح امروز درتهران آغاز شد. خیل گسترده ای از عزاداران حسینی به مناسبت اربعین تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پیاده روی خواهند کرد. با محدود شدن سفر زائران اربعین، جاماندگان این زیارت از برخی میادین اصلی شهر به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) پیاده روی می کنند.

به گزارش رکنا، جاماندگان اربعین صبح امروز پیاده روی خود را از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که ۱۷ کیلومتری است طی می کنند.

یکی از نکات مهم مراسم پیاده روی امسال اربعین بنا به گفته مسئولان برگزاری،این است که هیچ توقفی چه در مبدا و چه در مقصد ندارند و بنا دارند با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها شرایطی را فراهم کنند تا دوستداران سرور سالار شهیدان جهان در این مراسم پر فیض، بهره‌ لازم را ببرند.

استقرار تیم های مختلف شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، سپاه و پلیس برای برگزاری هرچه بهتر در مسیر مزبور  و سایر مسیرهای منتهی به جنوب پایتخت تعبیه شده تا ضمن تسهیل در عبور و مرور شهروندان نیز خدمات لازم را به عزاداران حسینی ارائه دهند.

همچنین یکی از نکات مهم در مراسم اربعین امسال با توجه به شیوع کرونا، این است که در ایستگاه های صلواتی از طریق عزاداران پک‌های بهداشتی، ماسک و برخی نذورات بین شهروندان توزیع می‌شود.

از نکات بارز اربعین امسال حضور نسل های جوان، رزمنده و ایثارگر، زنان و سالخوردگان است که به هر نحوی خود را به این مراسم رسانده اند و با سردادن لبیک یا حسین(ع)، ذکر صلوات بر ائمه اطهار از ساعت های اولیه صبح امروز حضور گسترده ای را از خود به جای گذاشته اند تا بتوانند با ذکر صلوات و قرائت زیارت عاشورا، اربعین امسال را گرامی بدارند.

از نکات مهم اربعین امسال را می توان حضور چشم گیر جوانان دانست که با زنجیر و سینه زنی و ریختن اشک ماتم برای امام خود نیز شور و حال خاصی را به این آیین تزریق کرده‌اند.

همچنین عکاسان و خبرنگاران مختلف رسانه های داخلی و خارجی از ساعت‌های اولیه صبح در مسیرهای منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) حضور دارند تا بتوانند زوایا و اخبار این آیین را در پایتخت به تصویر کشیده و به گوش جهانیان انتقال دهند.

حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

حدیثی از امام هادی علیه السلام نقل است که فرمود: زیارت عبدالعظیم در ری به منزله زیارت امام حسین علیه السلام در کربلاست.

کدخبر: 724183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟