استاندار تهران : ۶۱ درصد مردم استان تهران بر علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش رکنا؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران اعلام کرد:تا کنون ۶۱ درصد مردم استان تهران بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در شصت و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، طی ایراد سخنانی اظهار کرد: هنوز شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا لغزنده و شکننده است و مصوبه ستاد این است که هیچ تجمعی چه در مرقد مطهر امام و چه در حرم عبدالعظیم حسنی نخواهیم داشت.

وی افزود: مصوبه ستاد کرونای استان این بود که هیچ‌تبلیغی در خصوص تجمع شهروندان برای مراسم جاماندگان اربعین در هیچ نقطه‌ای از مسیر صورت نگیرد و همچنین مقرر شد تا هیچ نقل و انتقالی برای حضور شهروندان از شهر‌های مجاور استان به حرم عبدالعظیم(ع) نداشته باشیم و در عین حال، ایستگاه‌های تزریق کارآزمایی بالینی واکسن فخرا در مسیر راهپیمایی استقرار دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه در هفته گذشته روند مراجعین، فوتی‌ها و بستری‌ها در استان نزولی بود، توضیح داد: در آمار مراجعین ۱۲/۴ و در آمار فوتی‌ها، ۱۸/۸ نسبت به هفته گذشته کاهش داشتیم. حدود ۵۰۶ پایگاه تزریق در استان تهران در ۶ میلیون و ششصد و بیست و یک دز تزریق در نوبت اول و بالای دو‌میلیون نفر دز واکسن در نوبت دوم داشتند . با توجه به تعدد مراکز تزریق واکسن و فعالیت مراکز ۱۹گانه شبانه‌روزی در استان، انتظار داریم تا سهمیه واکسن استان تهران افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۶۱ درصد مردم استان تهران بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، ادامه داد: روزانه بین ۲۶۰ هزار واکسن در استان تزریق می‌شود و البته با ایجاد مراکز متعدد تزریق، انتظار داشتیم که روزانه ۵۰۰ هزار تزریق داشته باشیم.

 

 

کدخبر: 724139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟