آمار کرونا در ایران تا امروز اولین روز پاییز  / 317 ایرانی دیگر با کرونا جانباختند

آمار کرونا / وزارت بهداشت آخرین آمار کرونا در ایران و وضعیت مبتلایان این ویروس در کشور را تا امروز اول مهرماه 1400 اعلام کرد. آمار کرونا در ایران نشان از کاهشی شدن آمار مرگ کرونایی در کشور دارد . آمار کرونا در ایران اما این تاکید را هم دارد که آنهایی که هنوز به باور زدن واکسن کرونا نرسیده اند باید کم کم به سراغ تزریق واکسن بروند. آمار کرونا در ایران باز خبر می دهد که همچنان باید ماسک زد و از دورهمی و تجمع  دوری کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، وزارت بهداشت اعلام کرد:تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۵۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۸ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۵۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۲۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۸۷۲ هزار و ۸۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۵۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در 24 ساعت گذشته، یک میلیون و 382 هزار و 523 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شد و آمار کامل واکسیناسیون به 48 میلیون و 281 هزار و 957 دُز رسید.

تا ظهر اولین روز پاییز 1400، 39.9 درصد جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند، اما فقط 17.9 درصد مردم هر دو دُز واکسن کرونای خود را تزریق کرده اند.

گفتنی است؛ با توجه به این که برای رسیدن به ایمنی جمعی باید حداقل 70 درصد مردم کشور هر دو دُز واکسن کرونای خود را دریافت کنند، بنابراین همچنان باید حداقل 68 میلیون و 718 هزار و 43 دُز دیگر واکسن به مردم کشور تزریق شود.

کدخبر: 723211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟