راه حل وزارت بهداشت برای آنهایی که ثبت نام واکسیناسیون انجام می دهند ولی پیامک دریافت نمی کنند
واکسیناسیون در ایران سرعت یافت. آشفتگی واکسیناسیون در هفته های اخیر کمی نظم پیدا کرده است و مردم برای انجام واکسیناسیون با مراجعه به سایت ثبت نام کرده و بعد ازدریافت پیامک ثبت نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن را دریافت می کنند . ولی برخی شهروندان می گویند که بعد از ثبت نام، پیامک برای آنان ارسال نمی شود و برای همین در مراحل بعدی واکسیناسیون دچار مشکل می شوند.
 

به گزارش رکنا، شهروندان میگویند: در سایت  برای دریافت واکسن ،ثبت نام میکنند ولی گاها اس ام اس نمی آید. دوباره هم،سایت اجازه نوبت گرفتن نمیدهد و اعلام میکند،قبلا نوبت داده شده است.این افراد،درپایگاه های واکسیناسیون هم دچار مشکل میشوند.  البته این موارد محدود است،ولی نیاز به رفع مشکل و چاره جویی است.

دکتر علی شریفی زارچی- مدیر کل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در این خصوص به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: شهروندانی که این مشکل برایشان رخ می دهد میتوانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون که در آن ثبت نام کرده اند و از محل و زمان ثبت نام خود اطلاع دارند از مسئولان پایگاه ها بخواهند که از طریق سامانه سلامت، نوبت آنها را بررسی کنند .چون تمام افراد هنگام ثبت نام برای دریافت نوبت واکسن، خودشان از محل و زمان تزریق خود مطلع می شوند.

مدیر کل مرکز آمار وزارت بهداشت در ادامه گفت: با وجود اینکه دریافت نوبت واکسن برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون ضرروری است و تقریبا به همه افراد بلافاصله بعد از ثبت نام ،زمان و مکان تزریق از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود، اگر افراد نتوانستند پیامک را دریافت کنند ، اگر نوبت ثبت نام آنها در سامانه سلامت قطعی شده باشد می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر علی شریفی زارچی افزود: از مردم می خواهیم به هیچ عنوان به سودجویانی که برای آنها باز سرشماره های وزارت بهداشت پیامک مربوط به نوبت واکسن جعل می کنند اعتماد نکنند چون تمامی نوبت های واقعی صرفا در سامانه سلامت ثبت می شود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر با وجود قطعی شدن ثبت نام،  پیامک را دریافت نکرده بودند و مراکز واکسیناسیون نیز از تزریق واکسن به این افراد خودداری کردند ، مردم با شماره 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند و از اپراتور بخواهند که موضوع را به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اطلاع رسانی کند.

 

 

 
 
کدخبر: 721025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟