حکمتیان: 20نیرو منابع طبیعی و مردم در نبرد با آتش جنگل های دنا / هنوز درخواست اعزام بالگرد نداشتیم

جنگل های دنا از شب گذشته در حال سوختن هستند. آتش سوزی جنگل های دنا از ساعت 20.30 دیشب آغاز شد. جنگل های دنا در منطقه حفاظت شده دنا قرار گرفته اند. جنگل های دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند. جنگل های دنا بخشی از جنگل های زاگرس محسوب می شوند. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از شب گذشته بخشی از جنگل های ارتفاعات منطقه حفاظت شده دنا طعمه حریق شده اند و با وجود دو بار مهار آتش سوزی در طول امروز، هنوز هم بلوط های این منطقه در حال سوختن هستند. این آتش سوزی در ارتفاعات اطراف روستای دارشاهی و در حوالی کوه های نزدیک شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته کوه زاگرس رخ داده است. 

غلامحسین حکمتیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد درباره آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل های دنا به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: آتش سوزی از ساعت 20.30 شب گذشته آغاز شد و ما از همان زمان نیز نیروهای منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا را به منطقه اعزام کردیم.  

وی افزود: با وجود این که در طول امروز توانستیم دو بار آتش را کنترل کنیم، اما به دلیل شیب زیاد منطقه، پوشش گیاهی انبوه و شدت بالای وزش باد، آتش مجددا شعله ور شد و هنوز موفق به اطفای کامل حریق نشده ایم. اما همکاران من در تلاش هستند تا از سرایت آتش به مناطق دیگر جلوگیری کنند. 

حکتیان ادامه داد: هم اکنون 20 نفر از نیروهای منابع طبیعی به همراه تعدادی از نیروهای مردمی با استفاده از دمنده و سایر تجهیزات اطفای حریق، مشغول مبارزه با آتش هستند و از ستاد مدیریت بحران استان نیز درخواست اعزام نیروهای کمکی داشته ایم و قرار است تا صبح فردا این نیروهای کمکی نیز به ارتفاعات منطقه اعزام شوند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم آتش را تا صبح فردا کنترل کنیم، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، حتما نیروهای مدیریت بحران استان که در حال آماده باش هستند، به کمک ما خواهند آمد.

حکمتیان تاکید کرد: تا کنون درخواست اعزام بالگرد نداشتیم، ولی اگر نتوانیم موفق به مهار کامل آتش شویم، حتما برای اعزام بالگرد نیز درخواست می کنیم. اما با توجه به گزارش های دریافتی از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان امیدواریم تا صبح فردا آتش به طور کامل مهار شود. 

وی در پایان تصریح کرد: پوشش گیاهی عمده جنگل های منطقه درختان بلوط است، اما حیات وحش در بخشی که دچار حریق شده است، وجود ندارد. خوشبختانه تا کنون هیچ خسارت انسانی از این حادثه گزارش نشده است، اما هنوز هیچ برآوردی از میزان خسارت این آتش سوزی نداشتیم.

کدخبر: 717341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟