ایراد بزرگ در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 30.91M | مدت زمان ویدیو: 00:04:12

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 انجام شد. این همسان سازی حقوق از محل وصول مطالبات تامین اجتماعی از دولت صورت گرفت. اما درحال حاضر همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سالهای آینده در هاله ای از ابهام باقی مانده است. برخی از نمایندگان مجلس موافق همسان سازی هستند و برخی دیگر مخالف همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درگفت وگویی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و سرانجامی که برای همسان سازی این قشر از جامعه رخ داد می گوید:

سال گذشته همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری انجام شد و برای تامین اجتماعی هم موکول شد به سال 1400.  این متناسب سازی در سال 99 انجام شد و دربودجه سال 1400 هم  از محل پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از دولت که حدود 89 هزار میلیارد تومان بود بحث  همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تسری پیدا کرد.

وی افزود: برای سالهای آینده، دولت دوازدهم لایحه ای به مجلس داد که در آن پیش بینی شده بود که موضوع همسان سازی دائمی بازنشستگان سالیانه در بودجه دیده شود وبرای تامین اجتماعی از پرداخت مطالبات دولت در بودجه پیش بینی شود.این آن اتفاقی هست که در لایحه به مجلس داده شده و در کمیسیون های مجلس درحال بررسی است.

طغیانی با بیان این که در سال 1400 همسان سازی از محل بودجه پیش بینی شده انجام می شود اما موضوع برای دائمی شدن این همسازی سازی برای سالهای بعد است افزود: نکته ای که درحال حاضر تحت  بررسی است کفاف منابع است. اگر با همه وصول مطالباتی که از طرف دولت انجام شود دوباره منابع کفاف ندهد ، نتیجه این می شود که معادل افزایش های سالیانه در قالب کسری بودجه و تورم از جیب بازنشستگان تامین می شود .

 

کدخبر: 716571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟