دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان فارسان از کار افتاد

به گزارش رکنا، مجید شیرانی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در حدود یک هفته از خرابی این دستگاه می‌گذرد و انتظار می‌رود از اعتبارات استان برای رفع این مشکل اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: فرسودگی دستگاه‌ها و تجهیزات از یک سو و خستگی کادر بهداشت و درمان از سوی دیگر ،ما را با چالش جدی روبرو کرده است که تنها راه برون رفت از این وضعیت مهار شیوع ویروس کرونا با کمک و همراهی مردم است.

شیرانی با بیان اینکه استان در حال حاضر در وضعیت ثبات در اوج شیوع موج پنجم کرونا قرار دارد، اظهار داشت: با محدودیت‌های ناقص، مدت ماندگاری در اوج طولانی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: ظرفیت بیمارستانی استان تکمیل شده است و مجبور شده‌ایم بسیاری از عمل‌های غیراورژانسی را به تاخیر بیندازیم.

شیرانی از ورود ۳۰۰ هزار دُز واکسن به استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶۰ هزار دُز آن تزریق شده است و زمانی می‌توان گفت ایمنی قابل قبولی در استان ایجاد شده که در حدود یک میلیون دٌز واکسن در تزریق شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر تامین هرچه زودتر اعتبار مورد نیاز برای تعمیر دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهرستان فارسان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: هرچه زودتر این دستگاه تعمیر می‌شود تا دغدغه دانشگاه برطرف شود.

اقبال عباسی در ادامه با قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها برای مدیریت شیوع کرونا در استان، افزود: با وجود همه چالش‌های که در استان داشتیم اما روند افزایشی کرونا در استان متوقف شده است که هر چند این به معنای برطرف شدن خطر نیست اما ما را به نزولی شدن شیب امیدوار می کند.

وی همچنین از تامین زمین مناسب برای احداث زائراسرا در شلمچه برای میزبانی از زائران اربعین استان خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار لازم روند احداث این زائرا آغاز می‌شود و می‌توان از آن به صورت چند منظوره در تمامی فصول سال استفاده کرد.

 بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۶ شهریور) ۶۸ هزار و ۹۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۳۸۲ بیمار جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

 

 

کدخبر: 715802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟