پرداخت پاداش های نجومی در سازمان جنگل ها / واگذاری عرصه های ملی به زمین خواران + تصویر نامه

سازمان جنگل ها زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است. رئیس سازمان جنگل ها توسط وزیر جهاد کشاورزی تعیین می شود. هم اکنون مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها است. او از فروردین 99 ریاست سازمان جنگل ها را برعهده داشت. دیده بان شفافیت و عدالت معتقد است که در دوره مدیریت منصور بر سازمان جنگل ها ، تخلفات گسترده ای در این سازمان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دیده بان شفافیت و عدالت به ریاست احمد توکلی، با ارسال نامه ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با تخلفات ادعایی صورت گرفته در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری شد.

در متن نامه دیده بان شفافیت و عدالت به رئیس مجلس آمده است:

«برادر ارجمند جناب آقای دکتر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما بررسی کارگروه های تخصصی کشاورزی و مبارزه با زمین خواری دیده بان شفافیت و عدالت نشان می دهد در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تخلفات گسترده ای طی چند سال گذشته و بخصوص مدیریت فعلی انجام گردیده است. در همین رابطه گزارش و مستندات تکمیلی به کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات و دیگر دستگاه های نظارتی و امنیتی به همراه چندین جلسه هماهنگی با کارشناسان متعهد، متخصص و انقلابی سازمان مربوطه برای رفع ابهامات و چگونگی اجرای این تخلفات توسط تیم مدیریت سازمان جنگل ها ارائه گردیده است؛ موارد ذیل گوشه ای از این تخلفات می باشد:

- تخلف در تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی با ارائه آمارهای کاذب و غیرواقعی توسط مسئولین ستاد و ادارات کل علیرغم تذکرات در این خصوص و عدم انجام پروژه ها و متاسفانه تخصیص 100 درصد اعتبار (در برنامه 9*99 در تمامی پروژه ها از جمله کاداستر، زراعت چوب، جنگلکاری اقتصادی و ...)

- واگذاری عرصه های ملی به متخلفین و زمین خواران منطقه.

- انتصاب مدیران توسط رئیس سازمان با سوابق متعدد تخلف در ستاد و ادارات کل منابع طبیعی.

- برخورد با کارشناسان و مدیران متخصص، انقلابی و متعهد که نسبت به واگذاری ها و ارائه آمارهای کاذب اعتراض نموده اند و یا نسبت به تخلفات مدیران انتصابی ورود داشته اند.

- تخلفات گسترده مالی و پرداخت پاداش های نجومی غیرقانونی به شخص رئیس و مدیران همسو و بعضی از مسئولین خارج از سازمان و متاسفانه سندسازی و فاکتورسازی های غیرقانونی.

- انعقاد قراردادهای بدون انجام مزایده و انجام تشریفات قانونی برای افراد خاص در ستاد و ادارات کل استانی از جمله ورزشگاه، غذا و ... .»

دیده بان شفافیت سازمان جنگل ها

 

کدخبر: 715507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟