ابهام جدید در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جزئیات

در هفته های اخیر ابهامات زیادی درباره نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش آمده است. در روزهای پایانی وزارت محمد شریعتمداری نیز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برکنار شد. برخی خبرها از ارتباط میان برکناری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ابهامات موجود در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت کند. البته مسئولان سابق وزارت رفاه ارتباط میان برکناری مدیرعامل شستا با مساله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را رد کرده اند.

به گزارش رکنا، هیات مدیره شستا مدعی شده اند که رضوانی فر پولی را که باید به این سازمان می پرداخته تا هزینه حقوق اقشار مستمری بگیر و بازنشسته تحت پوشش این سازمان شود را نپرداخته است. به نظر می رسد چنانچه این ادعا صحت داشته باشد و پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سرپیچی احتمالی مدیرعامل شستا به خطر می افتد باید در این زمینه شفاف سازی و پیشگیری های لازم صورت گیرد.

به بیان دیگر ساز وکار موضوع مهمی مثل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نباید به صورتی باشد که مدیرعامل شستا بتواند در آن خللی ایجاد کند.

نکته قابل توجه این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی د‌ر پاسخ به ابهام‌های به‌وجود‌ آمد‌ه د‌ر مورد‌ برکناری مد‌یرعامل شستا اعلام کرده است که محمد شریعتمداری وزیر کار نقشی د‌ر برکناری محمد‌ رضوانی‌فر ند‌اشته است.

منبع: کاماپرس

کدخبر: 715299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟