رگبار باران به 13 استان کشور می زند / تداوم وزش باد شدید در نوار شرقی

هواشناسی پیش بینی کرده است که در 13 استان کشور رگبار باران رخ خواهد داد. رگبار باران پدیده جوی غالب این 13 استان استان خواهد بود. رگبار باران امروز و فردا در این 13 استان روی می دهد. هواشناسی همچنین رعد و برق و وزش شدید موقتی را به همراه رگبار باران پیش بینی کرده است. علاوه بر رگبار باران در این 13 استان، تداوم وزش باد شدید در نوار شرقی رخ می دهد.

به گزارش رکنا، کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی امروز و فردا برای استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین و تهران و همچنین مناطقی از استان‌های هرمزگان، جنوب بلوچستان، کرمان و فارس در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه روز شنبه به جز شمال‌ غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های سیستان‌و‌بلوستان، هرمزگان و فارس در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و  وزش باد رخ می‌دهد، افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال آذربایجان‌‌های غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر مازندران، گیلان، سمنان و  ارتفاعات شرقی تهران انتظار رگبار پراکنده را داریم و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده برای جنوب‌غرب و جنوب کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور با کاهش نسبی دما مواجه هستیم که این کاهش دما در روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده در شمال‌شرق و سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه است.

رفیعی با اشاره به اینکه طی ۵ روز آتی برای مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد، اظهار کرد: در ساعت‌های بعدازظهر روز‌های یکشنبه و دوشنبه در جنوب‌غرب کشور به علت وزش باد‌های شدید در برخی از نقاط احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز در اواخر وقت ابری می‌شود و گاهی وزش باد شدید در پایتخت رخ می‌دهد و حداکثر دمای امروز این شهر ۳۸ و حداقل دمای آن به ۲۹ درجه می‌رسد.

کدخبر: 712030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟