مخالفت دکتر محرز با برگزاری کنکور ارشد/ تخت خالی بستری و ICU در کشور دیگر موجود نیست

شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا به نام کرونا دلتا باعث پیک پنجم کرونا در کشور شده است. به گفته مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا هم اکنون بیماران مبتلا به کرونا بیش از پیش نیازمند تخت های بستری و ICU هستند.

دکتر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: اکنون بیماران کرونایی بیش از هر چیز نیاز به بخش ICU و مراقبت های ویژه دارند و حتی برای برخی بیماران، تخت بستری هم وجود ندارد.

هفته آینده کنکور کارشناسی ارشد سال 1400 برگزار خواهد شد. این درحالی است که بسیاری از داوطلبان این آزمون و خانواده هایشان با توجه به شیوع گسترده کرونای دلتا در کشور نگران ابتلا به این بیماری هستند. محرز در این رابطه افزود: به طور کلی هرگونه تجمع برای افراد مشکل ساز است. در موقعیت کنونی، ایجاد تجمعات تحت هر عنوانی صحیح نیست. وضعیت به گونه ای است که در حال حاضر نه بیمارستان های دولتی و نه بیمارستان های خصوصی ظرفیت خالی ندارند و این شرایط در تهران و شهرستان ها یکسان است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در پایان گفت: ویروس جهش یافته کرونای دلتا در سراسر کشور پخش شده است و طبیعی است که نه تنها در تهران بلکه در همه شهرهای کشور وضعیت نامناسبی از نظر بهداشتی داشته باشیم. امیدواریم که سرعت واکسیناسیون علیه کرونا در کشور نیز مثل چند روز اخیر رو به رشد باشد.

گفتنی است، براساس جدیدترین رنگ بندی وضعیت کرونا در کشور در روز چهارشنبه 132 شهرستان در حالت قرمز، 117 شهر نارنجی، 99 شهر زرد و صفر شهر در وضعیت آبی کرونا قرار داشتند.

کدخبر: 706808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟