جزییات عملیات ویژه ارتش در سیستان و بلوچستان / از 90 کیلومتر لوله کشی آب تا برپایی بیمارستان حاد تنفسی
حجم ویدیو: 33.94M | مدت زمان ویدیو: 00:04:37

سیستان و بلوچستان میزبان کرونای دلتا شد. بحران آب و کرونا نفس مردم سیستان وبلوچستان را به شماره انداخته است.  ارتش راهی سیستان وبلوچستان شاید مرهمی بر درد مردم این خطه از سرزمین باشد. حالا همه نگاه های نگران به سمت سیستان و بلوچستان است. سیستان وبلوچستان را باید دریابیم،اینجا محرومیت فریاد می زند.

به گزارش رکنا، محرومیت،چهره سیستان وبلوچستان را فرا گرفته است، بحران بی آبی،بحران نبود شغل، بحران مهاجرانی که سر از این استان درمی آورند و حالا بحران کرونا، آن هم کرونای پیشرفته ای به نام کرونای دلتا.

وضعیت وخیم این استان پهناور باعث شد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی واردعمل شود و با تمام قوا به فریاد مردم سیستان وبلوچستان بروند. از دو هفته گذشته تا به امروز با آغاز به کار ارتش در سیستان وبلوچستان اقدامات گسترده ای آغاز شد. امیر غلامعلیان  فرمانده قرارگاه منطقه ای نزاجا در جنوب شرق کشور در گفت و گو با خبرنگار رکنا اینطور گفت:

حجم محرومیت در زیرساخت های  منطقه سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است. ینکه ارتش بتواند همه این محرومیت را برطرف کند امری غیرممکن است اما از آن زمانی که به نیروی ارتش احتیاج  شد با تمام قوا وارد میدان شدیم.

وی اضافه کرد: ما به عنوان مسکن جزئی وارد نشدیم، از همان ابتدای کار در طی جلساتی که مسئولان استانی داشتیم از آنها خواستیم به ما  اعلام کنند چه کمک هایی را احتیاج دارند.طبق این برآوردها چند تعداد بیمارستان مجهزء در زاهدان پیش بینی شده بود که از لحاظ کادر درمانی دچار کمبود بودند از این رو از شیراز یک تیم پزشکی 50 نفره عازم منطقه شدند و کارشان را آغاز کردند.

امیرغلامعلیان افزود: بخش نیمه تمام علی ابی طالب زاهدان افتتاح شد با تلاش کادر درماتی ارتش 40 نفر از مردم در این بیمارستان بستری هستند. به امید خدا تیم دوم پزشکی نیز از مشهد عازم زاهدان خواهند شد تا شیفت کاری را تحویل بگیرند.

ساخت بیمارستان تخصصی در چهار روز

وی در ادامه اضافه کرد: با تلاش و پشتکار توانستیم در طی 4 روز یک بیمارستان حاد تنفسی پیش رفته با تمام امکانات در زاهدان افتتاح و راه اندازی کنیم. همچنین درحال حاضر در شهرستان خاش و زابل نیز قصد داریم در روزهای آینده افتتاح را انجام بدهیم.

امیر غلامعلیان  فرمانده قرارگاه منطقه ای نزاجا در جنوب شرق کشور درمورد آب رسانی در سیستان و بلوچستان گفت:

با توجه به زیرساخت های خراب لوله کشی در برخی از روستاها تفاهم نامه ای با اداره آب و فاضلاب استان با بودجه 30 میلیارد تومانی که توسط نیروی زمینی ارتش تأمین شده قرار است بازسازی لوله های فرسوده را در وسعت90 کیلومتر به پایان برسانیم.

وی اضافه کرد: همچنین 50 منبع ذخیره آب 500 لیتری کالوانیزه و یو پی وی سی را اختصاص داده ایم که انتقال آنها به منطقه از امروز آغاز می شود.

 

 

کدخبر: 706645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟