14 روز زمان رسیدگی به شکایات در بیمه / افزایش پرداخت های خسارت توسط بیمه ها

ضریب نفوذ بیمه (درصد سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی) هم اکنون در کشور حدود 2 درصد است که تا افق 1404 باید به پنج درصد برسد. حضور سیاستگذاران بانکی در حوزه های بیمه ای نشانه پیوند بانک و بیمه به شمار می رود که در آینده ای نزدیک محصولات متنوعی به بازار این صنعت اضافه خواهد کرد. راه اندازی قطار همگانی سازی بیمه های زندگی و تامین آتیه از روش های موثر ایجاد فضایی اطمینان بخش برای جامعه است. صنعت بیمه با زندگی روزمره و معیشت آحاد جامعه سروکار دارد.

به گزارش خبرنگار رکنا، ابوالفضل دهقان زاده رئیس اداره رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی اظهار داشت:بیمه مرکزی در راستای رسیدگی به شکایات بیمه گذاران درگاه های مختلفی را جهت دریافت شکایات و انتقادات راه اندازی کرده است.

وی افزود:www.centinsur.ir سامانه پاسخگوی و رسیدگی است که مردم عزیز می توانند با ورود به این سایت از قسمت  میزخدمات الکترونیک شکایت خودرا ثبت کنند. حالا  اگر به هردلیلی  فردی نتوانست در این سامان ثبت شکایت کنند  یا با پست سفارشی یا با 26214839 فکس شکایت خود را به بیمه مرکزی ارسال کنند.

دهقان زاده با بیان اینکه  سامانه2342 نیز محلی برای ارائه انتقادات ،پیشنهادات و ثبت شکایات مردمی است افزود:

در راستانی آیین نامه حمایت از حقوق بیمه شدگان که در سال 1391 به شرکت  های بیمه ای ابلاغ شده

14 روز است .این درحالی است در بحث کاهش نارضایتی مردم در شکایت ازبیمه ها توانستیم زمان 35 روز رسیدگی را به 14 روز کاهش دهیم.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی با شاره به اینکه در سال  99  تعداد شکایات وارده و ثبت شده 2353 شکایت بوده است که نسبت به سال گذشته  شاهد 22 درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: سال 1399 در 12 ماه سال نسبت به سال گذشته در زمینه پرداختی ها نیز  42 درصد رشد داشته است.

دهقان  زاده گفت: تعداد بیمه نامه های صادره در سال 99 در طی 12 ماه 68 میلیون و ششصد هزار بوده که حدود 34 میلیون یک صدرهزار خسارت ها پرداختی داشته است.

 

 

کدخبر: 706384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟