بیش از 50 درصد از ایرانی ها ماسک نمی زنند/ انگلیس، امارات و اسرائیل مجبور به استفاده دوباره از ماسک شدند

نوع جهش یافته ویروس کرونا به نام کرونا دلتا باعث شروع پیک پنجم کرونا در کشور شده است. علی رغم توصیه های بهداشتی کارشناسان و متخصصان بهداشتی اما در هفته های قبل تعدادی از افراد بی ملاحظه هم بودند که کرونا را جدی نگرفته و بدون ماسک در تجمعات ظاهر می شدند. قطعاً عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از مهمترین دلایل شروع پیک پنجم کروناست.

به گزارش رکنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از شهرها و استان های کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در همه جای کشور کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور به زیر 50 درصد رسیده است و طبیعتاً خیز مجدد بیماری با سرعت بیشتری در حال گسترش است.

جهانپور به لزوم استفاده از ماسک اشاره کرد و گفت: اهمیت ماسک چنان است که انگلیس، امارات و اسرائیل به رغم تصور کنترل اپیدمی با واکسن کرونا، مجدداً ناچار به اجباری کردن استفاده از آن شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در حال حاضر از ماسک و اعمال محدودیت های کرونایی تا اطلاع ثانوی هیچ راه گریزی نیست.

کدخبر: 706374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟