166 ایرانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند / رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا شکسته شد

آمار کرونا / دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، آخرین آمارهای مربوط به میزان فوت ناشی از کرونا، تعداد مبتلایان جدید کرونا، میزان واکسن کرونا تزریق شده در کشور را توضیح داد و به تشریح آخرین آمارهای مربوط به کرونا پرداخت.

به گزارش رکنا، دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین آمارهای مربوط به توزیع واکسن کرونا گفت: تا کنون ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۶۸ دُز رسید.

وی افزود: از دیروز تا امروز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۹ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۶ هزار و ۱۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که سه هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند، اظهار داشت: تا کنون ۲۴ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در 24 ساعت گذشته مجموعا 214 هزار و 111 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شد و به این ترتیب رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا شکست. رکورد قبلی مربوط به 8 خرداد با تزریق 209 هزار و 147 دُز جدید واکسن کرونا بود. همچنین آمار کامل واکسیناسیون به 7 میلیون و 271 هزار و 368 دُز رسیده است.

گفتنی است؛ تا کنون 6.1 درصد جمعیت ایران دُز اول واکسن کرونا و 2.6 درصد مردم کشور هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کدخبر: 704664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟