شناسایی 60 مسافر کرونایی در مرز مهران

کرونا باعث بسته شدن تعدادی از مرز های کشور شده است. تا کنون 60 بیمار مبتلا به کرونا در مرز مهران شناسایی شده اند. گفته می شود که 28 نفر از مبتلایان به کرونا در مرز مهران به قرنطینه رفتند. برای جلوگیری از کرونا باید مرزهای کشور از نظر امکانات بهداشتی تجهیز شوند.

به گزارش رکنا، دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون ۶۰ فرد مبتلا به کرونا در مرز بین المللی مهران به داخل کشور بازگشت و در این خصوص نیز ۲۸ نفر قرنطینه شدند.

وی از شناسایی ۲۲ فرد مبتلا طی ر ۲ روز گذشته در ورودی مرز مهران خبر داد و افزود: بر این اساس نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرز باید تشدید شود و هر فردی که از مرز مهران به داخل کشور وارد شود، پس از مشخص شدن تست مثبت باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مرکز قرنطینه مرز مهران باید بسرعت تجهیز شود و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا نظارت های روزانه بر پروتکل های بهداشتی افرایش یابد.

صادقی فر یادآور شد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی بستری ها و چهار برابری فوتی ها در هفته گذشته نسبت به ۲ هفته قبل جزو استان های آخر در رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به کمترین میزان خود رسیده است و تاثیر تجمعات انتخاباتی بخصوص در حوزه شوراهای شهر قابل مشاهده است.

وی در خصوص دلتا کرونای هندی نیز یادآور شد: شیوع سویه جهش یافته هندی معروف به دلتا در همسایه های شرقی کشور و نیز استان های جنوبی همچنین هوای گرم و مشکل تهویه قطعا در انتشار بیشتر ویروس موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد:  در سه ماهه زمستان سال گذشته وضعیت استان تقریبا کاملا آبی بود و مجموع سه ماه کمتر از ۲۵ فوتی داشتیم اما اکنون تعداد فوتی ها، بستری ها و مبتلایان در حال افزایش است.

 دکتر صادقی فر در خصوص واکسن کرونا نیز تصریح کرد: تزریق دوز اول تا تحویل سهمیه جدید به صورت محدود انجام می شود.

شهرستان مهران در وضعیت قرمز، ایلام، دهلران و چوار نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

کدخبر: 702393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟