کرونا جان 111 ایرانی دیگر را گرفت/ 92 شهر در وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران را اعلام کرد.

به گزارش رکنا، دکتر سیما سادات لاری، درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در ایران توضیح داد: تا کنون ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۰۷ دُز رسید.

وی افزود: از دیروز تا امروز ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

لاری با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۷ نفر رسید، عنوان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۹۱۴ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، اظهار داشت: سه هزار و ۲۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری با تاکید بر این که تا کنون ۲۳ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۸۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

گفتنی است؛ در 24 ساعت گذشته مجموعا 174 هزار و 654 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده و آمار کامل واکسیناسیون به 6 میلیون و 324 هزار و 707 دُز رسیده است.

کدخبر: 701856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟