آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان / سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تشریح کرد

کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان روز 18 خرداد در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هم اکنون مشغول بررسی جزئیات لایحه رتبه بندی معلمان است. در صورت تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان، وضعیت دستمزد بسیاری از فرهنگیان بهبود خواهد یافت. سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در همین راستا به تشریح آخرین وضعیت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان پرداخت.

به گزارش رکنا، رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به جلسات این کمیسیون برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان که از دوشنبه هفته جاری به صورت سه شیفت برگزار شده، گفت: یکی از مصوبات این جلسه، کاهش توقف در رتبه‌ها از ‪۶ سال به ۵ سال بود. این عدد برای معلمان مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال و سال و برای نخبگان سه سال محسوب خواهد شد

وی افزود: حذف شرط ۲ سال تجربه ورود به رتبه‌بندی و تعمیم رتبه‌بندی به همه معلمان شاغل وزارت آموزش و پرورش نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به مصوبه است کمیسیون مبنی بر حذف محدودیت‌های دستیابی به رتبه‌ها (سقف درصدی برای هر رتبه) نیز گفت: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون، سقف سنوات دسترسی به رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم از ۲۰ و ۲۶ به ۱۵ و ۲۱ تقلیل یافت.

وی اضافه کرد: همچنین با نظر اعضا کمیسیون در این لایحه قید شد که وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه آیین نامه مربوط را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به تصویب هیات دولت برساند.

حاجی‌پور در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مصوبه کمیسیون را هرچه سریع‌تر به صحن علنی ارسال و بعد از بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال کنیم.

کدخبر: 701461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟