هشدار / توفان شدید در جاده های ایران! + اسامی استان ها

سازمان هواشناسی هشدار داده است که با افزایش سرعت وزش باد در برخی استان ها احتمال کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.

به گزارش رکنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو پایدار، آسمانی صاف و آفتابی حاکم است. البته بعدازظهر امروز در خوزستان و ایلام وزش باد و در استان‌های آذربایجان شرقی،‌زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت باد با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

همچنین از امروز تا سه شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود. طی 2 روز آینده با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی در مناطق مرتفع جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش میزان سرعت باد همراه با گردوخاک

نوع مخاطره: وزش باد شدید و گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/03/30 : شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

دوشنبه 1400/03/31 : شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: گردوخاک و کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای، سقوط بنرهای تبلیغاتی، خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد شدید یا غبار آلود شدن هوا.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده های مواصلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، احتیاط در تردد در جاده های برون شهری.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟