محرز: تزریق واکسن برکت را به صورت عمومی آغاز کنید

واکسن برکت یکی از واکسن های کرونای تولید داخل است.

به گزارش رکنا، مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت در نشست خبری روند واکسیناسیون و ساخت واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: واکسن کوو ایران برکت مراحل کار آزمایی بالینی خود را تحت نظارت افراد علمی انجام داد و در پروژه‌ها و کارآزمایی بالینی استاندارد‌های بین المللی اجرایی شد.

او افزود: جوان‌های زیادی ماه‌ها خانه نرفتند که واکسن با کیفیت و خوب در اختیار مردم قرار گیرد.

محرز با بیان اینکه کارخانه عظیمی راه‌اندازی شده که واکسن‌های لازم ایران را خواهد ساخت تا ما به واردات نیازی نداشته باشیم، تصریح کرد: همه دست به دست هم دادند که این پروژه با دقت پیش رود.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت گفت: ما که ناظر بر این پروژه بودیم به چشم می‌دیدیم همه چیز به خوبی پیش رفت.

او افزود: پرستاران و پزشکان شبانه روز پیگیر داوطلبان تزریق بودند و همه چیز از نظر من عالی بود و بچه‌ها مچکریم عالی اجرایی کردید.

محرز با بیان اینکه امیدوارم مردم هر چه زودتر از این واکسن استفاده کنند، گفت: در کشور‌هایی که واکسن زدند، همه چیز راه افتاده است و باید از مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت گفت: اکنون کل دنیا با کمبود واکسن مواجه هستند. ما نمی‌توانستیم با تحریم این روند را زودتر شروع کنیم و به محض دریافت ویروس این واکسن از بیماری در اردبیل، واکسن سازی را آغاز کردیم.

او با بیان اینکه این واکسن موثر است و امیدوارم مردم به زودی با این واکسن واکسینه شوند، تصریح کرد: با توجه به نتایجی که تا کنون حاصل شده، ایمنی زایی و بی ضرر بودن واکسن کوو ایران برکت محرز شده است و از وزارت بهداشت درخواست دارم که در صورت صلاحدید مجوز اورژانسی تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت به زودی صادر شود.

محرز گفت: بیشترین تجربیات واکسن سازی در آمریکا انجام شد، چرا که زودتر اقدامات را شروع کردند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت تصریح کرد: بسیاری خوشبین هستند که سالی یکبار واکسن مجدد تزریق شود، اما باز باید زمان بگذرد تا بتوانیم نتایح قطعی را اعلام کنیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟