این شهر استان کرمانشاه قرنطینه کامل کرونایی می شود

به گزارش رکنا، هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و با ارتباط تصویری استانداران برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در استان کرمانشاه شرایطی پیش آمده هرگاه پیک کرونا نزولی می‌شود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار کمرنگ شده که ممکن است بسترساز ورود کرمانشاه به پیک پنجم ویروسکرونا شود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های حوزه نظارت، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات عروسی و عزا اصلاً مناسب نبوده و تداوم این وضعیت سلامت شهروندان را با خطر جدی روبرو می‌کند.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام تبلیغات انتخابات اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دستورالعملی تنظیم و به نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام کرده که بر اساس آن هر نامزدی از این دستورالعمل‌های بهداشتی تخلف کند قطعاً به عنوان یک تخلف انتخاباتی قلمداد شده و برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو با توصیه به مردم برای پرهیز از مسافرت افزود: این دستورالعمل از روز چهارشنبه ابلاغ می‌شود و مطابق آن، کسانی که به محدودیت‌ها بی اعتنا باشند مشمول جریمه‌های بسیار سنگین می‌شوند.

بازوند با اشاره به اینکه سرپل ذهاب تنها شهر قرمز در غرب کشور است، عنوان کرد: این وضعیت بسیار نگران کننده است و باید هرچه سریع‌تر تصمیماتی اتخاذ شود که این موج کرونا از سرپل ذهاب به شهرهای دیگر استان کرمانشاه سرایت نکند.

وی با بیان اینکه ظهر فردا جلسه‌ای در این رابطه برگزار و احتمال قرنطینه کامل سرپل ذهاب وجود دارد.

گفتنی است، بر اساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت شهرستان سرپل ذهاب از لحاظ میزان شیوع کرونا قرمز است و شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر وکلیایی، جوانرود، هرسین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر در وضعیت زرد قرار دارد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟