افتخاری : 30 درصد قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دادیم/ بدهی به بازنشستگان نداریم

صندوق بازنشستگی کشوری مسئول رسیدگی به امور بازنشستگان است و به نظر می رسد که این سازمان طی ماه های اخیر به دستاورد های قابل قبولی دست پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بازنشستگان کشوری طی سال گذشته طرح های متعددی را از مسئولان پیگیری کردند که یکی از آن ها طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت معوقه دریافتی شان بود.

خوشبختانه پیگیری بازنشستگان در مورد طرح مذکور و پرداخت بدهی آن ها نتیجه بخش بود و مسئولان مربوطه به گفته خودشان توانستند در جهت ارتقای سطح درآمدی و ارتقای کیفیت زندگی آن ها تلاش های موثری انجام دهند. به گونه ای که در فروردین ماه سال جاری همه بدهی بازنشستگان به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و طرح همسان سازی حقوق آن ها نیز پس از مدت ها انجام شد.

اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد اقدامات انجام شده در رابطه با افزایش حقوق و دریافتی بازنشستگان کشوری به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان به طور کامل انجام شده و تا کنون هیچ معوقه ای برای این افراد باقی نمانده است. اکنون حقوق بازنشستگان کشوری با 90 درصد میانگین حقوق همه شاغلان در کشور تطبیق دارد. علاوه بر این افزایش سنواتی بازنشستگان را نیز در فروردین ماه 1400 پرداخت کردیم و یکسری احکام نیز در آن زمان باقی مانده بود که همه آن ها را در همان فروردین ماه تکمیل کردیم.

افتخاری در مورد رسیدگی به پرداختی های بازنشستگان افزود: هیچ گونه بدهی در صندوق بازنشستگی کشوری وجود ندارد و حقوق بازنشستگان ما همانطور که گفته شد با افراد دیگر برابر است. به عبارتی حقوق آن ها با سایر افراد شاغل در کشور شانه به شانه یکدیگر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با اقدامات این صندوق برای ارتقای سطح زندگی بازنشستگان، با بیان این که چنین موضوعی نیازمند گفت و گویی مفصل است، افزود: ما در سال گذشته طرح های رفاهی، تفریحی و تقسیطی مفصلی اجرا کردیم، همچنین در سال گذشته 30 درصد از قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دادیم و در بحث درمان های تکمیلی نیز در سال 99 حدود 100 درصد از پوشش درمان های تکمیلی بازنشستگان سیر صعودی پیدا کرد، همچنین در حوزه های مربوط به طرح های پزشکی مثلاً در حوزه دندانپزشکی برای استفاده از تخفیف و تقسیط درمانی این حوزه تسهیلاتی را اختصاص دادیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟