احضار وزیر نیرو به مجلس برای پاسخگویی به وضعیت برق/ کمبود برق پیش بینی شده بود و بی نظمی در اطلاع رسانی ناموجه است

قطعی برق تهران در روز شنبه باعث سردرگمی شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از روز گذشته شاهد قطعی بدون اطلاع برق در برخی مناطق شهر تهران بودیم.

این موضوع موجب گرفتاری بسیاری از مردم و کسب و کارهای مرتبط با وسایل برقی شده بود. گزارش ها حاکی از آن است که مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته تا 22 درصد افزایش یافته است، به عبارتی شبکه برقی کشور 10 هزار مگاوات بیشتر از سال قبل مصرف شده است.

با این حال، قطعی برق آن هم بدون اطلاع قبلی از سردرگمی دانش آموزان و دانشجویان محصل در جلسه امتحان گرفته تا مشکلات موجود برای پارکینگ تعدادی از مغازه ها و امثالهم باعث شد تا رئیس مجلس و کمیسیون انرژی مجلس برای روز دوشنبه 3 اردیبهشت جلسه ای فوق العاده برگزار کنند و وزیر نیرو و معاونین اش را به بهارستان بکشانند.

مالک شریعتی نیاسر

سهم انرژی های دیگر در تامین برق کشور ناچیز است

مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به علت قطعی برق در پایتخت به خبرنگار رکنا اظهار داشت: قرار شد تا اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، جلسه ای فوق العاده با مسئولین وزارت نیرو بگذارند و علل این موضوع را بررسی کنند.

نماینده تهران در مجلس در رابطه با استفاده از برخی انرژی های موجود در کشورمان مانند انرژی هسته ای، گازی و خورشیدی برای تامین برق کشور ابراز داشت: سهم انرژی هسته ای و گازی و امثالهم بسیار ناچیز است، البته می توانیم از یکسری انرژی های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی که در ایران هم پیشتاز است و دارای ظرفیت های خوبی است، در تامین برق مورد نیاز کشورمان استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس با تاکید بر رسیدگی به یکسری حوزه ها در بخش انرژی تشریح کرد: عمده ترین اقداماتی که در حوزه انرژی باید انجام شود، ایمن سازی نیروگاه ها، اصلاح الگوی مصرف و تولید پراکنده است. به هرحال با توجه به جلسه فوق العاده روز دوشنبه با معاونین و مسئولین وزارت نیرو، خبرهای تکمیلی در خصوص وضعیت قطعی برق و علل این اتفاق به اطلاع خواهد رسید.

 شایعه بازداشت «فریدون عباسی» در فرودگاه مسکو+فیلم

وقوع قطعی برق از مدت ها قبل پیش بینی می شد

فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون انرژی نیز در رابطه با علل قطعی برق تهران با تاکید بر جلسه فوق العاده روز دوشنبه در مجلس شورای اسلامی با حضور معاونین وزیر نیرو به خبرنگار رکنا گفت: در جلسه مذکور این موضوع را بررسی خواهیم کرد تا علت چنین اتفاقی شناسایی شود. ضمناً از مدت ها قبل نیز احتمال وقوع چنین موضوعی در کشورمان پیش بینی می شد، حال اینکه چرا مسئولین مربوطه به آن رسیدگی نکردند، جای سوال و پیگیری دارد و اخبار تکمیلی را پس از نشست دوشنبه به هموطنان مان اعلام خواهیم کرد.

قالیباف: بی نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است

گفتنی است در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این اتفاق ابراز داشت: به دلیل اهمیت بحث انرژی در بودجه سال 1400، مجلس در زمینه سرمایه‌ گذاری در تولید برق تصمیمی گرفت که در 40 سال گذشته بی ‌سابقه بود و وزیر نیرو از این اقدام مجلس تشکر کرد.

وی افزود:‌ از رئیس کمیسیون انرژی درخواست داریم تا در نشستی با حضور وزیر نیرو، جداول خاموشی را بررسی کند، زیرا بی نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است.

وی با اشاره به اینکه مجلس در حوزه انرژی به وظایف خود عمل کرده است، اظهار داشت: در برنامه 5 ساله هفتم توسعه موضوع تولید برق در اولویت قرار می‌گیرد، از سوی دیگر مصارف غیرقانونی وجود دارد که وزارت نیرو باید برای جلوگیری از آن تدابیر لازم را اتخاذ کند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟