کرونای هندی چگونه سر از آبادان درآورد؟

به گزارش رکنا، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روز‌های اخیر مسافر تبعه هندی از مبدا امارات وارد فرودگاه شیراز و سپس عازم آبادان می‌شود.

او افزود: در همان بدو ورود به شیراز از این مسافر تست کرونا گرفته شد و پس از مثبت شدن تست او، از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز این موضوع به خوزستان اعلام می‌شود که بلافاصله این شخص در قرنطینه قرار گرفته و برای اطمینان بیشتر، نیروی حراست نیز درِ منزل او مستقر شد.

ابول نژادیان اظهار کرد: نمونه تست NGS این فرد برای اطمینان از تشخیص نوع جهش یافته این ویروس به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این بیمار به ویروس موتاسیون یافته کرونای هندی مبتلا است که به دلیل مراقبت‌ها و قرنطینه این شخص و همه اطرافیان او، بجز این مورد، تاکنون هیچ نمونه مشکوک دیگری از این نوع ویروس در استان خوزستان شناسایی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: از عموم مردم درخواست می‌شود همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کنند و عادی انگاری‌ها موجب نشود تا جان عزیزانمان با ابتلا به کرونا با خطر جدی مواجه شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟