هشدار / قلابی بودن واکسن های خارج از سیستم وزارت بهداشت

دکتر ایرج حریرچی گفت: هر کسی خارج از سیستم بهداشت کشور، واکسن دریافت کرد، حتما بداند که تقلبی است.

به گزارش رکنا، ایرج حریرچی ، معاون کل وزارت بهداشت در یک گفت و گوی تلوزیونی با بیان این که روش مقابله با همه ویروس‌های جهش یافته یکی است، عنوان کرد: با دیوارکشی مرزها نمی‌توان از ورود سویه‌های مختلف کرونا جلوگیری کرد.

وی افزود: هر کسی خارج از سیستم بهداشت کشور، واکسن کرونا دریافت کرد، حتما بداند که تقلبی است. همچنین بیشتر پیام‌های تبلیغاتی دریافت واکسن بدون نوبت از خارج ارسال می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری انتخابات ، به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: نگران رأی‌گیری و صندوق‌های رأی نیستیم، بلکه نگران جلسات و تبلیغات انتخاباتی به ویژه تبلیغات انتخابات شورا‌ها هستیم.

نمی توان با دیوارکشی جلوی ورود جهش های کرونا را گرفت

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: در انگلستان که خاستگاه کرونای انگلیسی بوده است، اکنون سویه غالب هندی است. بنابراین این تصور باطلی است که فکر کنیم می توان با دیوارکشی و مرزبندی جلوی ورود جهش های مختلف ویروس کرونا را گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که روش مقابله با تمام جهش های کرونا یکسان است؛ رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و انجام واکسیناسیون مناسب توسط دولت که به عنوان راهکارهای اصلی مقابله با کرونا تلقی می شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟