شهرداری منطقه 16 رصد شد ، هیچ واکسن خواری نبود + جزئیات

واکسن خواری ها در مسیر تزریق به پاکبان های تهرانی با افشا این تخلف در منطقه 6 در رسانه ها به صدر خبر ها رسید. در ادامه خبرهایی از تخلف مشابه در مناطق دیگر تهران نیز از سوی منابع خبری اعلام شد . خبرنگار رکنا بعد از دریافت متعدد اعلام این تخلف های مشابه در دیگر مناطق تهران، ضمن انتشار توئیتی از شهردار تهران درخواست کرد که جدول تزریق واکسن به پاکبان ها را در چند منطقه دیگر که تاکید منابع خبری بر این بود که در این مناطق نیز تخلف صورت گرفته است مورد رصد قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، یکی از مناطقی که اعلام شده بود که احتمال واکسن خواری در آن وجود دارد منطقه 16 تهران بود که بعد از گذشت دو روز ، روابط عمومی این منطقه با رصد دقیق موارد تزریق توضیحات زیر را برای رکنا ارائه داد:

۱- از اسفند ۹۹ مکاتباتی با دانشگاه علوم پزشکی تهران که منطقه ۱۶ در محدوده ی آن قرار دارد مکاتبه هایی انجام داده شد و صراحتا در متن نامه نوشته شده که واکسیناسیون فقط برای پاکبانان مورد تقاضا است و دیگر همکارانم فعال در منطقه 16 متقاضی نیستند.

۲-پیرو مذاکرات انجام شده و موافقت وزارت بهداشت ، قرار شد مناطق با مراکز بهداشت مربوط به خود هماهنگ شوند که منطقه ۱۶ در محدوده مرکز بهداشت جنوب تهران واقع است و ابتدا شفاها به ما گفتند فقط کارگران خدمات شهری ایرانی را واکسن میزنند و اتباع بیگانه که کد ملی ندارند شامل برنامه واکسیناسیون نمی شوند و به همین دلیل فهرست پاکبانان ایرانی با بیان کد ملی و سال تولد را به مرکز بهداشت جنوب تهران قسمت حراست تحویل داده شد.

۳- در ادامه مسئولین مرکز بهداشت جنوب اعلام کردند که در مرحله ی اول فقط ۱۰۰ دز امکان واکسیناسیون دارند و لازم است فهرست پاکبانان ۵۰ یا ۴۵ سال به بالا و نیز افراد دارای بیماری های خاص را در سقف ۱۰۰ نفر تنظیم کنیم که همین کار را کردیم و حتی حراست شهرداری منطقه نیز لیست ها و اسامی را با فهرست حقوق ماهیانه کارگران چک کردند و زیر تمام برگه ها را تایید کردند و لیست تنظیم شده را به حراست مرکز بهداشت جنوب تحویل دادیم .

۴- پس از پیگیری های متعدد ، روز چهارشنبه این هفته واکسیناسیون کارگران انجام شد که از ۹۰ نفر سهمیه ای به منطقه ۱۶ داده شده بود صرفا ۵۵ نفر از پاکبانان بالای ۴۵ سال واکسن زدند و بقیه دز های واکسن توسط بهداشت عودت داده شد.

۵- در روز واکسیناسیون نماینده حراست مرکز بهداشت جنوب در محل حاضر بود و با جایگزینی کارگران دیگر جهت الباقی سهمیه ۹۰ نفره مخالفت کرد و به همین دلیل فقط همان ۵۵ نفر موجود واکسن زدند و هیچ یک از کارمندان شهرداری منطقه ۱۶ واکسن نزدند . حتی یکی از مدیران عامل شرکت های پیمانکاری که اسمش هم در لیست بود با ممانعت همکاران شهرداری مواجه و بدون تزریق واکسن از محل واکسیناسیون خارج شد.

۶- صیانت از حق پاکبانان ، صیانت از حیثیت و آبروی کاری کارکنان شهرداری است و ما با دقت و بدون هر گونه اغماض در این خصوص رفتار کرده و میکنیم و با هیچکس تعارف نداریم.

لازم به ذکر است اسامی تمامی پاکبان های فعال در منطقه 16 که واکسن کرونا را دریافت کرده اند در اختیار رکنا قرار دارد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 683200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟