وزارت بهداشت در حال هم زدن آش شله قمکار ثبت نام واکسن کرونا / نام نویسی حضوری در حال انجام است + فیلم
حجم ویدیو: 12.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39

طبق گفت و گوهای ما با مراجعه کنندگان و متصدیان ثبت نام برای دریافت نوبت واکسن کرونا در یکی از مراکز بهداشت شمال تهران ، در این مرکز با دریافت کارت ملی مربوط به سالمندان بالای 60 سال از خود سالمندان یا بستگان آنها، اسامی این سالمندان در این مراکز ثبت می شود تا در صورت تامین واکسن، با آنها برای تزریق آن تماس گرفته شود. این روالی است که هم اکنون طبق شنیده ها و دیده های  ما در سایر مراکز بهداشتی تهران نیز در حال انجام است.

تکذیب عجیب یک ماجرای واقعی از سوی مسئولان وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته خبری درباره فهرست مراکز بهداشت برای تشکیل پرونده دریافت واکسن کرونا در تهران در رسانه های اعلام شد؛ خبری که در دل آن جزئیات اطلاعات مربوط به این مراکز نیز مشخص شده بود و امروز هم ما از واقعی بودن آن گزارش تهیه کردیم در این میان اما دیشب  علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به این خبر در گفت و گوی ویژه خبری اعلام کرد که برای نام نویسی جهت دریافت واکسن، هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیاز نیست.

وی با تاکید بر این که ثبت نام عمومی برای دریافت واکسن کرونا صرفا به صورت اینترنتی انجام خواهد شد، گفت: کار‌های ابتدایی راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا انجام شده و سایت رسمی این سامانه، که البته همان سایت رسمی وزارت بهداشت است، در ابتدای هفته آینده اعلام می‌شود.

در این میان کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز صبح امروز در گفت و گو با ایرنا در واکنش به اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره ثبت نام واکسن کرونا در سایت های وزارت بهداشت یا نظام پزشکی تاکید کرد: فعلا هیچ ثبت نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام شود، وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام می کند، اما تاکنون چنین فراخوانی نداشته ایم.

این در حالی است که چند روز قبل نیز دکتر جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیرت شبکه وزارت بهداشت اعلام کرده بود که اخبار مربوط به ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا به صورت حضوری جعلی است و نشانی هایی که در این خبرها اعلام شده، مربوط به پرونده الکترونیک سلامت است که تنها پزشکان، مراقبان سلامت و بهورزان به آن دسترسی دارند و پس از ارائه خدمت به مردم، آن را در پرونده درج می کنند.

مردم: مسئولان حرف زیاد می زنند، ما فعلا ثبت نام می کنیم

این در حالی است که وقتی برای بررسی میدانی ثبت نام حضوری واکسن کرونا برای سالمندان بالای 60 سال به یکی از مراکز بهداشت شمال تهران مراجعه کردیم، تمام مردم با استناد به اخبار منتشرشده روز گذشته در فضای مجازی و خبرگزاری ها، جهت دریافت نوبت واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کردند و حتی متصدیان آن هم به طور کامل شرایط دریافت واکسن کرونا را شرح می دادند؛ به نحوی که گویا بخشنامه ای درباره چگونگی ثبت نام از سالمندان برای مراکز بهداشت ابلاغ شده است.

در این شرایط هم وقتی از مردم و متصدیان دریافت واکسن کرونا در این مرکز شمال تهران سوال کردیم که چرا با وجود اعلام مسئولان وزارت بهداشت، این کار را انجام دهید، مردم  جملاتی مشابه این را به ما گفتند: «مسئولان حرف زیاد می زدند، شما به این چیزها توجه نکنید، ما که فعلا ثبت نام می کنیم و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم واکسن را دریافت کنیم.»

تناقض اطلاعیه وزارت بهداشت با صف شلوغ ثبت نام واکسن

صف شلوغ واکسن های دریافت کرونا اما در شرایطی در مراکز بهداشت تهران تشکیل شده است که ساعتی پیش مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که «هنوز هیچ محلی برای ثبت نام واکسن کرونا اعلام نشده و مردم از تجمع در خانه های سلامت و مراکز بهداشتی پرهیز کنند.»

این مرکز در اطلاعیه خود نوشت که «در پی انتشار خبری نادرست در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر ثبت نام حضوری در مراکز بهداشتی جهت نوبت گیری تزریق واکسن، به اطلاع می رساند هیچ ثبت نامی برای نوبت گیری واکسن انجام نشده و از هموطنان عزیز تقاضا داریم از حضور و تجمع بی مورد در مراکز بهداشتی خودداری کنند.»

اما دقیقا در همان لحظه ای که این خبر در سایت و کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شد، ما در یکی از مراکز بهداشتی شمال تهران بودیم و در حال شرکت در فرآیند ثبت نام واکسن کرونا ؛ متصدی مرکز نیز دقیقا در همان زمان مشغول دریافت کارت های ملی از مراجعه کنندگان و ثبت آن در سامانه بود؛ مساله‌ای که نشان می دهد یا مراکز بهداشت کشور تحت فرمان وزارت بهداشت نیستند یا سواد ما به فهم جمله «ثبت نام حضوری نداریم» نمی رسد.

هیچ کس از هیچ چیز خبر ندارد

نکته مهم دیگری که با حضور در صف ثبت نام واکسن کرونا متوجه آن شدیم، این است که اساسا متصدیان مرکز بهداشت نیز نمی دانند که قرار است چه واکسنی و در چه زمانی به کسانی که از آنها ثبت نام می کنند، تزریق شود. مردم هم فقط براساس خبری که دیروز در فضای مجازی شنیده اند، حاضر به حضور در این صف های شلوغ شده اند و اساسا هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چه زمانی قرار است واکسن کرونا دریافت کند. در واقع، در یک کلام می توان گفت که هیچ کس از هیچ چیز خبر ندارد.

همچنین با وجود این که خبر روز گذشته ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا صرفا مربوط به سالمندان بود، امروز خیلی از حاضران در صف دریافت واکسن کرونا که جوان هم بودند، تاکید داشتند که علاوه بر سالمندان خانواده خود، قصد دارند نام خودشان را نیز در این مرکز بهداشت ثبت نام کنند؛ البته آنها می گفتند که به بیماری های خاص مبتلا هستند و جالب این که متصدی مرکز بهداشت نیز از کسانی که اظهار می کردند به بیماری های خاص مبتلا هستند، ثبت نام می کرد.

در نهایت نیز به کسانی که در خانه های سلامت ثبت نام واکسن کرونا را انجام می دهند از سوی متصدیان گفته می شود که از طریق سامانه 4030 با شما تماس گرفته خواهد شد و هماهنگی های بعدی برای دریافت واکسن انجام خواهد گرفت.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟