پیش بینی بستری 60 هزار کرونایی تا پایان موج چهارم

کرونا در کشورمان وارد موج چهارم شده است و روزانه افراد زیادی را به خود مبتلا می کند.

به گزارش رکنا، دکتر پیام طبرسی در حاشیه مراسم راه اندازی بیمارستان صحرایی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: موج چهارم، خیلی سنگین است و، چون میزان سرایت این ویروس جهش یافته زیاد است میزان مبتلایان نیز بیشتر است چراکه یک نفر می‌تواند تا هفت نفر را آلوده کند.

وی با اعلام اینکه امروز واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان مسیح دانشوری به اتمام رسید گفت: به مردم توصیه می‌کنیم هر واکسن مورد تایید سازمان غذا و دارو بود چه واکسن چه داخلی یا خارجی را تزریق کنند و هیچ مقایسه‌ای برای واکسن‌ها نداشته باشید.

دکتر طبرسی ابراز امیدواری کرد از اوایل خرداد یا تیر که واکسیناسیون "برکت" شروع خواهدشد به میزانی برسیم که چرخه انتقال قطع شود.

وی از مردم خواست کرونا و فاصله فیزیکی و زدن ماسک را جدی بگیرند.

دکتر طبرسی با بیان اینکه متاسفانه ۹۰ درصد ویروس در حال چرخش، ویروس جهش یافته انگلیسی است گفت:از اعضای ستاد ملی درخواست دارم که محدودیت‌ها را بیشتر کنند. بدون محدودیت نمی‌توانیم از این موج عبور کنیم. این موج سنگینی است و برای گذر از این موج و قطع چرخه انتقال نیاز به محدودیت‌های بیشتری داریم که امیدواریم در تصمیم گیری که پنجشنبه قرار است انجام شود همه این موارد لحاظ شود و بتوانیم این مرحله را با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد:تا زمانیکه میزان بروز به زیر صد نفر و میزان مرگ به زیر ده نفر نرسد نمی‌توانیم بگوییم بیماری را کنترل کردیم و تا آن زمان باید از ماسک استفاده شود./صداوسیما  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟