تهران در پیک چهارم کرونا / وضعیت کرونا در تهران بدتر از شرایط فعلی می‌شود

پیام طبرسی با تاکید بر این که تهران در پیک چهارم کرونا قرار گرفته است، تصریح کرد: بی‌شک تاثیر سفرهای نوروزی در اوایل اردیبهشت مشخص می‌شود. وضعیت کرونا در شهر تهران بدتر از این می‌شود. هم‌اکنون شهر تهران خلوت است و بسیاری از افراد در سفر هستند، قطعا تعداد قابل توجهی از افراد به بیماری مبتلا می‌شوند.

در روزهای پایانی سال 99 به‌‎رغم هشدارهای مسئولان بسیاری از افراد در مراکز خرید حضور داشته، مهمانی رفته یا بار سفر بستند. همین امر در تشدید بیماری تاثیر دارد. هر چند با بررسی میزان آمارهای مبتلایان یا مرگ و میرهای کرونا از سوی وزارت بهداشت باید به این امر اذعان کرد که در آینده نزدیک کرونا اوج خواهد گرفت و این اتفاق مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت.

تهران در پیک چهارم کرونا

به گزارش رکنا، پیام طبرسی،  عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا گفت: بیماری کرونا در وضعیت مناسب قرار ندارد و در تهران وارد پیک چهارم کرونا شده‌ایم. هم‌اکنون میزان ورودی و بستری بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته و تخت‌ها بیمارستان پر شده است.

وی درباره روند مبتلا به بیماری در شهر تهران گفت: در پیک چهارم به سر می‌بریم، در این شرایط ویروس به انواع و اقسام خودش را نشان می‌دهد. با این تفاسیر افراد این بیماری را به شکل خفیف و شدید تجربه می‌کنند.

این پزشک عفونی درباره رده سنی مبتلایان به کرونا عنوان کرد: مبتلایان در تمامی رده‌های سنی به کرونا مبتلا شده‌اند. در شرایط پیک نمی‌توان میزان مبتلایان را رده بندی کرد، چون تمامی افراد در معرض بیماری قرار می‌گیرند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در پیک چهارم شاهد ابتلای کودکان، نوجوانان، افراد مسن، زنان باردار، مبتلایان به بیماری زمینه‌ای و ... به کرونا هستیم. این بیماری دیگر سن و سال نمی‌شناسد. به رغم تلاش‌های انجام شده وارد این وضعیت کرونایی شده‌ایم.

مشخص شدن تاثیر سفرهای نوروزی بر روند کرونا در اوایل اردیبهشت

طبرسی درباره وضعیت کرونا به دلیل سفرهای نوروزی گفت: اگر امروز شاهد افزایش ورود به مراکز درمانی هستیم به دلیل افزایش رفت و آمدها در روزهای اواخر اسفند است. در آن ایام مردم نسبت به کرونا بی‌محابا شده و در مهمانی‌ها و عروسی‌ها شرکت کردند.

وی تاکید کرد: بی‌شک تاثیر سفرهای نوروزی در اوایل اردیبهشت مشخص می‌شود. وضعیت کرونا در شهر تهران بدتر از شرایط موجود می‌شود. هم‌اکنون شهر تهران خلوت است و بسیاری از افراد در سفر  هستند، بی‌شک تعداد قابل توجهی از افراد به بیماری مبتلا می‌شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 673142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟