وضعیت کرونا در تهران چگونه است؟

کرونا در تهران وضعیت پایتخت را در شرایط زرد قرار داده است.

به گزارش رکنا، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران در پاسخ به این پرسش که «اکنون وضعیت کرونا در استان تهران چگونه است؟»، بیان داشت: میزان ابتلا به کرونا نسبت به دو هفته اول اسفند ماه تغییر خیلی چشمگیری را نسبت به دو هفته آخر بهمن نشان نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در هفته اول اسفند مقدار بسیار کمی کاهش میزان بستری داشتیم، افزود: البته به صورت چشمگیر تغییری وجود نداشت؛ اکنون در استان تهران 1992 بیمار با تشخیص کرونا بستری هستند که از این تعداد بستری، حدود 790 نفر در بخش مراقبت ویژه هستند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه میزان آمار مرگ ومیر در استان تهران نسبت به هفته‌های قبل کاهش چشمگیری دارد، ابراز داشت: تقریبا از اوائل آذرماه آمار مرگ و میر در استان تهران نسبت به آبان‌ماه کاهش پیدا کرد.

زالی با بیان اینکه ما تلخ ترین روزها را در آبان داشتیم و بالاترین پیک مرگ و میر در تهران را در سه نوبت مختلف در آبانماه شاهد بودیم،گفت: از آذرماه به بعد آمار مرگ و میر در تهران رو به کاهش بوده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین شرایط را در اواسط دی داشتیم،تصریح کرد: 8 بهمن پایین ترین میزان مرگ و میر ثبت شده در طول مدت شیوع کرونا را از ابتدا تاکنون در استان تهران داشتیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد:در اسفند نیز آمار مرگ و میر تقریبا سیر کاملا با ثبات‌تری به خود گرفته است.

زالی در پاسخ به این پرسش که «اکنون وضعیت استان تهران از نظر طبقه بندی رنگ کرونا چگونه است؟»، بیان داشت: اکنون وضعیت تهران و استان تهران زرد است و شهر قرمزی در استان نداریم.

وی درباره اینکه «آیا مردم استان تهران می‌توانند از استان تهران خارج شوند؟»، گفت:بحث خروج از تهران به تنهایی مهم نیست، بلکه بحث ورود به سایر شهرستانهاست. اکنون آن چیزی که موجب افزایش بار بیماری می‌شود بحث ورود به شهرستان‌های نارنجی و قرمز است؛ چراکه فکر می‌کنیم رنگ بندی شهرستانها در اواخر سال و اوائل سال جدید به شدت تغییر خواهد کرد./فارس  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟