وضعیت قرمز کرونایی در گچساران

کرونا در گچساران این شهر را در وضعیت قرمز قرار داده است.

به گزارش رکنا، پرویز یزدان‌پناه گفت: طبق آخرین بررسی‌ها شهرستان گچساران دچار وضعیت قرمز شد، شهرستان بویراحمد و کهگیلویه نارنجی و بقیه شهرستان ها زرد هستند.

یزدان پناه به ضرورت اعمال محدودیت ها اشاره و بیان کرد: افرادی وارد شهر سی‌سخت می شوند که آزمایش کرونا از آنها انجام نشده و ممکن است دچار کرونای انگلیسی باشند. از طرفی کارگران تبعه افغانی در شهر سی‌سخت وارد می شوند که می‌توانند خطر ساز باشند.

وی بیان کرد: جلوگیری از ورود غیر بومی ها باید در دستور‌‌ کار باشد، باید از افرادی که وارد استان می شوند آزمایش گرفته شود تا خطرات به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص بیمارستان نرگسی گچساران نیز گفت: کف پوش طبقه بالای این بیمارستان در حال انجام است و از فردا یکشنبه نصب تجهیزات در دستور کار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح نیز در این نشست به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ورود خودروها از دیگر استان ها به این استان مورد غفلت واقع شده است که به سیاست های کرونایی در کشور مربوط می شود .

سرهنگ برومندزاده افزود: اکیپ تست سریع در ورودی استان از سمت یاسوج به صورت هدفمند از پلاک‌های غیر بومی آزمایش گرفته می شود، در گچساران، کهگیلویه و بهمئی فعال است و لنده نیز در حال کنترل است.

مدیر کل تعزیرات استان هم گفت، ۵۷۳ مورد گشت بازرسی مشترک در بازار انجام، ۲۳۸ مورد تخلفات بررسی و ۱۹ مورد پلمپ شد.

صالحی بیان کرد، نشستی با روئسای اتحادیه‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل هاتشکیل شد، و بر رعایت دستورالعمل‌ها به شدت تاکید شده است.

وی افزود، برخی جوانان و نوجوانان توجهی به رعایت پروتکل‌ها ندارند که نیازمند ورود جدی دستگاه قضایی است.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان هم گفت، جهت پیشگیری از ویروس کرونا در سی سخت، ۱۵۰۰ ماسک، ۱۵۰۰ لیتر الکل، و در روستا‌های شهرستان دنا هزار بسته بهداشتی و ۵۰ هزار ماسک بین مردم توزیع می‌شود.

استاندار کهیگلویه و بویراحمد هم به تبدیل شدن شهرستان گچساران به وضعیت قرمز با وجود محدودیت‌ها و مجاورت با خوزستان اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت‌ها آبی هم باشد پروتکل‌ها باید رعایت شود.

کلانتری با بیان اینکه ورودی استان از سمت خوزستان کنترل جدی‌تر خواهد شد، و خودرو‌ها باید برگشت داده شود، افزود: ورودی از سمت گچساران، کهگیلویه و دنا نیازمند تست رپید با کیفیت و سرعت بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه میزان شیوع کرونا انگلیسی وسیع‌تر و خطرناک‌تر است، بیان کرد: اگر درگیر جدی پیک جدید کرونا شویم خطرات آن به مراتب خطرناک‌تر از پیک‌های قبل است.

کلانتری با بیان اینکه پیک جدید کرونا خطرناک‌تر از مراحل قبل است گفت: ورودی‌ها گچساران و کهگیلویه و دنا را شخصا کنترل می‌کنم اگر عملکرد موفقی مشاهده شود عاملان تشویق می‌شوند.

وی اضافه کرد: نمونه‌های تست گیری افزایش می یابد در این راستا از وزیر ۱۵ هزار تست جدید تقاضا می‌کنیم.

کلانتری گفت: یکی از دلایل افزایش خطر در گچساران تجمعات انتخاباتی در گچساران و باشت بود که در این راستا نهاد‌های قانونی ورود کنند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟