برزیل در رتبه دوم موارد ابتلا به کرونا در جهان قرار گرفت

کرونا در برزیل وضعیت اسف باری را رقم زده و این کشور از نظر موارد ابتلا به کرونا در رتبه دوم قرار گرفت.

به گزارش رکنا، همزمان با انتشار خبرها از شناسایی گونه جهش‌یافته دیگر در برزیل، این غول آمریکای لاتین با پشت سر گذاشتن هند، پس از آمریکا در جایگاه دومین کشور جهان با بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفت.

براساس آمار تارنمای «وردو میترز» تا کنون بیش از ۱۱ میلیون و ۳۶۸ هزار نفر در برزیل به بیماری همه‌گیر مبتلا شده و بیش از ۲۷۵ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ هزار و ۶۶۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و دو هزار و ۲۱۶ مورد فوت جدید بوده است.

به گزارش نشریه پوبلیکو و بر اساس اعلام دولت برزیل در هر ۵۰ ثانیه یک نفر در این کشور آسیب دیده آمریکای لاتین، جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهد

همزمان با تهدید شیوع گونه جهش‌یافته برزیلی (P۱) در این کشور و سایر کشورهای جهان، پنج مرکز مطالعات علمی و دانشگاهی برزیل، از شناسایی گونه جدیدی دیگر در این کشور با افزایش ضریب سرایت پذیری خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری افه، نتایج این تحقیقات براساس بررسی توالی ژنتیکی ۱۹۵ نمونه ویروس جمع‌آوری شده در ۳۹ شهر مختلف برزیل به دست‌آمده است.

شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا، بخش مراقبت‌های ویژه و ظرفیت بیمارستان‌های برزیل به ویژه در مناطق آمازوناس و مانائوس را در وضعیت هشدار و نظام خدمات بهداشتی و درمانی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرد: می‌خواهم تاکید کنم که وضعیت برزیل بسیار جدی است و ما بسیار نگران هستیم. برزیل باید تدابیر تهاجمی در حوزه بهداشت عمومی اتخاذ کند.

مایک رایان مدیر برنامه اقدامات اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز گفت، افزایش شمار مبتلایان در مانائوس و آمازوناس که اخیرا شاهد شیوع شدید بیماری بوده اند بیانگر این است که ویروس P۱، گونه ای با جهش‌های ویژه بسیار است که علاوه بر سهولت بیشتر در فرآیند انتقال و سرایت، از مقاومت بالاتری برخوردار است

میگِل نیکولِلیس، استاد دانشگاه «دوک» آمریکا پیشتر هشدار داد: برزیل در حال تبدیل شدن به بزرگترین آزمایشگاه فضای باز برای ویروس کرونا است که زمینه برای ایجاد تعداد زیادی جهش را فراهم کرده و به دنبال آن گونه‌های مسری‌تر و کشنده تر ظهور خواهند کرد.

«کاریسا اتینه» مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن ضمن ابراز نگرانی از شرایط وخیم برزیل گفت: این شرایط لزوم بازنگری جدی درخصوص این منطقه متأثر و آسیب‌پذیر از ویروس کرونا را می‌طلبد. موارد ابتلا به کووید ۱۹ تقریبا در همه استان‌های برزیل در حال افزایش است. نمی توانیم منتظر بمانیم که تمام سیستم‌های سلامت ما برای اجرای خدمات بهداشت عمومی در حال فروپاشی باشند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟