قابلیت تازه و جذاب اینستاگرام

قابلیت تبدیل خودکار صوت به متن به استوری‌های اینستاگرام اضافه می‌شود.

به گزارش رکنا ،  اینستاگرام به تازگی از قابلیت جدیدی برای نمایش خودکار کپشن روی استوری‌ها رونمایی کرده که امکان دسترس‌پذیری این شبکه اجتماعی را افزایش می‌دهد. این قابلیت از طریق یک استیکر مخصوص فعال می‌شود و صدای موجود روی استوری را به متن تبدیل می‌کند.

«مت ناوارا» (Matt Navarra) مشاور شبکه‌های اجتماعی در صفحه توییتر خود ویدیوی کوتاهی از عملکرد این قابلیت را به اشتراک گذاشته است. در این ویدیو می‌بینیم که استیکر جدیدی موسوم به CC Captions برای استوری‌ها ارائه شده است. اگر از این استیکر استفاده کنید، صدای روی استوری به‌صورت خودکار به متن تبدیل می‌شود. استیکر مذکور امکان تغییر فونت را هم فراهم می‌کند. با این حال، پیداست که عملکرد این سیستم هنوز ایده‌آل نیست و واژه Finally را با Find اشتباه می‌گیرد.

این قابلیت جدید به افزایش دسترس‌پذیری اینستاگرام، به‌خصوص برای افرادی که دچار ناشنایی یا کم‌شنوایی هستند، کمک می‌کند. به‌علاوه، کسانی که به زبان‌های دیگری حرف می‌زنند و نمی‌توانند متوجه حرف‌های روی استوری‌ها شوند، با کمک این قابلیت کار راحت‌تری خواهند داشت.

پیش‌تر سرویس‌های شخص سومی وجود داشت که امکان افزودن کپشن را فراهم می‌کرد، اما وجود یک ابزار کپشن‌گذاری خودکار در داخل خود اینستاگرام کار را خیلی آسان‌تر می‌کند. در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی مثل یوتیوب هستند که چنین امکانی را ارائه می‌کنند. سرویس‌های دیگری مثل زوم و توییتر هم در آینده نزدیک قابلیت‌های مشابهی را ارائه خواهند کرد.

طبق اعلام خود اینستاگرام، این قابلیت هنوز به‌طور گسترده در اختیار همه کاربران قرار نگرفته است. سخنگوی این شرکت می‌گوید: «ما همواره به دنبال روش‌هایی هستیم تا مردم بهتر بتوانند خود را در استوری‌ها بروز دهند. این قابلیت هنوز به شکل عمومی عرضه نشده است.»

اینستاگرام به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های بیشتری به این شبکه اجتماعی است و گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال اضافه کردن چت روم‌های صوتی هستند؛ چت روم‌هایی که در آن میزبان قادر به افزودن کاربران حین گفتگوی صوتی خواهد بود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 669271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟