کاهش اختلافات زوجین با تقویت مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره ازدواج موضوعی حائز اهمیت است که می توان با استفاده از آن جلوی بسیاری از اختلافات را گرفت.

به گزارش رکنا، محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم قوه قضاییه در این مراسم به کار ارزشمند مشاوران خانواده و پیامد‌های اجتماعی مثبت آن اشاره و حساسیت فعالیت مشاوران را به آن‌ها گوشزد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم قوه قضاییه همچنین با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های شغلی جوانان و جابجایی‌های تحصیلی باعث آشنایی زوجین از فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر می‌شود، گفت: هر چه مشاوره پیش از ازدواج تقویت شود و زوجین شناخت دقیق تری نسبت به یکدیگر پیدا کنند، کمتر شاهد بروز اختلاف در زندگی مشترک خواهند شد.

محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این مراسم گفت: روش‌ها و سبک و سیاق گذشته، در حفظ زندگی زوجین در جامعه کنونی نتیجه بخش نیست و باید به دنبال راه‌های جدید در کنار توجه به ارزش‌های اسلامی در این امر باشیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اینکه آمار مربوط به دعاوی خانواده را نگران کننده توصیف کرد، به آگاهی یافتن مشاوران خانواده بر مبانی این کار تاکید کرد و آن‌ها را به مطالعه تخصصی و تسلط به قانون تشویق کرد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی معاون مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه، گزارشی در مورد روند جذب و بکارگیری مشاوران ارائه کرد و گفت: با توجه به اهمیت کار مشاوران خانواده، به طور متوسط هر دو ماه یکبار از طریق دانشگاه‌ها و موسسات علمی، اقدام به برگزاری دوره آموزشی برای آن‌ها کرده ایم.

در پایان این برنامه، مراسم تحلیف مشاوران قوه قضاییه برگزار شد و تعدادی از آنان به نمایندگی از سایر مشاوران استان تهران، احکام مربوطه را دریافت کردند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟